به گزارش پارس ، علیرضا نوذری پور در گفت وگو با فارس افزود: خوشبختانه همکاری مردم تهران در کنار کاهش درجه دما باعث شده تا مصرف آب تهران کاهش قابل ملاحظه ای یابد هر چند معتقد هستیم هر اتفاق خوبی را باید به پای مردم گذاشت که انصافاً هم با ما همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: مصرف آب تهران بعد از رکوردزنی روز جمعه هفته گذشته کاهش داشته اما باید اذعان شود که هنوز در برخی از نقاط تهران که پرمصرف هستند فشار آب آنها را به حالت قبلی برنگرداندیم.

وی اضافه کرد: ۵ درصد نقاط تهران هنوز پرمصرف هستند و اتفاقاً همین نقاط هستند که فشار آب آنها پایین است و به حالت قبلی برنگردانده ایم.

*کاهش ۲۰۰ هزار متر مکعبی آب در تهران

نوذری پور گفت: در حال حاضر نسبت به جمعه هفته گذشته که درجه دما به ۴۳ درجه رسیده بود ۲۰۰ هزار مترمکعب کاهش مصرف در تهران داریم که یکی از دلایل کاهش مصرف همانطور که گفتم کاهش درجه دما و همکاری مردم است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران تأکید کرد: در حال حاضر مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسیده است بنابراین برای اینکه آن ذخیره را جبران کنیم شاید ۱۰ روز طول بکشد.

*مصرف را کاهش دهید تا فشار آب افزایش یابد

نوذری پور در پاسخ به این سؤال که آن ۵ درصدی که اعلام کردید پرمصرف هستند معمولاً مربوط به کدام یک از مناطق تهران می شود گفت: دقیقاً نقاطی که افت فشار آب دارند بدانند که مصرف آب آنها بیش از حد مجاز است و باید حداقل ۱۰ درصد مصرف آب خود را کاهش دهند تا فشار آب به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: ذخایر آب استفاده شده یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بود که به ۶۵۰ هزار مترمکعب رسیده است.