به گزارش پارس به نقل از سنا، محمودرضا خواجه نصیری اظهار داشت: بعد از طی شدن روزهای پر شتاب در بازار، کاهش قیمت و پایین آمدن شاخص امری طبیعی است.

وی افزود: روند کاهشی بازار در مقایسه با رشد شاخص در هفته های اخیر قابل توجه نیست به همین دلیل، این امر طبیعی و منطقی ارزیابی می شود.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس درباره عوامل اثر گذار در کاهش شاخص در چند روز اخیر، گفت: در چند هفته گذشته افزایش شاخص منجر به بهبود انتظارات در سرمایه گذاران و ورود نقدینگی به صورت گسترده شد که هر دوی این عوامل همدیگر را متأثر می کردند اما روندهای مثبت پی در پی برای ایجاد کارکرد بیشتر برای مدتی کاهش پیدا می کنند تا فضای خوش بینی را به فضای واقع بینی تغییر بدهند.

وی با بیان اینکه فضای فعلی بازار حرکت در مسیر تعادل است، گفت: پایان سه ماهه ترافیک مجامع و منتشر شدن اطلاعات صورت مالی سه ماهه شرکت ها در تیر ماه، سهامداران را به سمت احتیاط و کاهش ریسک سوق می دهد.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس خاطرنشان کرد: بعد از مجامع و بازگشایی نمادها باز شاهد تحرک بازار خواهیم بود و بازار در ادامه منتظر اثرات معرفی کابینه دولت جدید و اقدامات عملی دولت جدید می نشیند که بعد از آن، تحلیلگران تحلیل های جدید ارائه می کنند.

خواجه نصیری به سرمایه گذاران توصیه کرد: سهامداران در تحلیل هایشان واقع نگر باشند و هیجان زده و با خوش بینی غیرمنطقی اقدام به خرید و فروش نکنند و اطلاعات دقیق را پایه و ملاک معاملات قرار بدهند.