به گزارش پارس ، علی اکبر لبافی در گفت وگو با فارس، با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم اظهار داشت: یکی از مباحثی که در جلسات پیگیری می شد اختصاص منابع بانکی به مشاغل خرد، خانگی و خود اشتعالی بود که در آخرین جلسه مقرر شد بانک های خصوصی نیز در این زمینه همکاری کنند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: مقرر شد بانک های خصوصی کشور نسبت به تخصیص ۳۰ درصد از مازاد منابع نسبت به مصارف قرض الحسنه خود به طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در سال جاری اقدام کنند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک مرکزی مکلف است مبلغ تسهیلات پیش بینی شده راه تعیین کند، گفت: پس از تعیین، این موضوع برای پرداخت به استان های ابلاغ خواهد شد.

لبافی با اشاره به تاسیس و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه خرد محلی روستایی تصریح کرد: این ایده به همت مسئولان صندوق مهر امام رضا مطرح شد که مباحث اولیه آن نیز تهیه و تدوین شده است.

وی تاکید کرد: مقرر شد تامین منابع مالی مورد نیاز این صندوق ها از منابع دولت، کمیته امداد، پست بانک و صندوق مهر امام رضا انجام شود.

به گفته معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، قرار است ضوابط و آیین نامه این صندوق ها از سوی مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم دولت ظرف سه ماه تهیه و به شورای عالی اشتغال ارائه شود.