به گزارش پارس ، کامبیز ناظریان در گفت و گو با فارس افزود: از لحاظ تأمین برق تهران مشکلی ندارد و زمانی که دمای هوا افزایش می یابد نرخ مسائل مربوط به آسیب تجهیزات افزایش می یابد و سیستم های حفاظتی هوشیارتر می شوند.

وی ادامه داد: در اواخر هفته گذشته که دمای هوا بسیار بالا رفت مشکلی از لحاظ تأمین برق در تهران بوجود نیامد و بیشتر بحث خرابی بود که با توجه به افزایش دمای هوا و بار شبکه برق، نرخ حوادث و آسیب تجهیزات افزایش یافت.

*نوبت بندی برق یه هیچ وجه مطرح نیست

ناظریان در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به افزایش دما شرکت توزیع برق نیز همانند شرکت آبفای استان تهران احتمال نوبت بندی برق را مطرح خواهد کرد، گفت: تاکنون به هیچ عنوان بحث نوبت بندی برق مطرح نبوده و نیست، بنابراین باید اذعان داشت که اگر محدودیت تأمین برق باشد و مسئولان اعلام کنند که مشکلی در تأمین برق نداریم مردم به خوبی این موضوع را حس خواهند کرد.

وی ادامه داد: وقتی که دمای هوا بالا می رود و بار شبکه افزایش می یابد و ۱۵۰۰ مگاوات سیستم سرمایشی در دو ماه اخیر اضافه می شود این عدد با این درجه حرارت طبیعی است که نرخ حوادث و آسیب تجهیزات را بالا ببرد و سیستم های حفاظتی فعال تر شوند و قطعی برق رخ دهد.

ناظریان تأکید کرد: شرایط فعلی برق تهران هیچ مشکلی از لحاظ تولید ندارد که بخواهد محدودیت ایجاد کند و قطعی برق رخ دهد نداریم.

وی ادامه داد: خاموشی های برق در تهران پراکنده است ولی از لحاظ اینکه بخواهد محدودیت هایی اعمال شود تا بگوییم چون تولید برق کم است پس باید خاموشی اعمال کنیم به هیچ عنوان اینطور نیست.