به گزارش پارس ، فرید نائینی درگفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نباید بگذاریم تجریبات و هزینه های صرف شده در پروژه مسکن مهر از بین برود، اظهار کرد: باید بستر مناسب برای ادامه طرح های انبوه سازی فراهم شود.

وی افزود: سرمایه مسکن مهر به بخش خصوصی مربوط می شود که دولت آن را مدیریت کرد اما اگر این مدیریت نیز به دست بخش خصوصی سپرده شود این ساخت و سازها تسهیل می یابند و بهتر است دولت بیش از حد خود را درگیر جزئیات مسکن مهر نکند.

به گفته رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان، فناوران و صنعت سازان اصل مسکن مهر طرح موفقی بود اما در برخی موارد و در اجرا آنطور که باید موفق نبود.

نائینی یکی از مهمترین اشکالات مسکن مهر را عدم استفاده از ظرفیت های مدیریتی بیان و اظهار کرد: اینکه بگوییم چه کسی یا چه ارگانی مسئول این کوتاهی هاست درست نیست اما بهره نگرفتن از نظام دانشگاهی در کنار مسکن مهر از اشکالات بزرگ این طرح بود.

وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر تحول و تجربه مناسبی در ساخت و ساز ایجاد کرده است، گفت: اگر کنار اجرای طرح مسکن مهر از نظرات دانشگاهیان نیز بهره برده می شد به موفقیت این طرح می افزود.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان، فناوران و صنعت سازان معتقد است: اجرای طرح عظیم مسکن مهر همچنان جای تحلیل و بررسی دارد و در آینده برای ادامه این طرح، مدل های ساخت و ساز از سوی انجمن های صنفی در کنار طرح های مهندسان قابل بررسی است.

نائینی گفت: دولت بعدی چه بخواهد و چه نخواهد با مسکن مهر درگیر می شود؛ بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره لازم را ببرد.