به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۱۳۴۵ دلار در هر اونس معامله شد. قیمت این فلز پیش تر به ۱۳۴۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۰ ژوئن بود.
 
بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک حداکثر ۰.۹ درصد افزایش یافت و تا ۱۳۴۷ دلار در هر اونس صعود کرد و سپس ۱۳۴۵ دلار معامله شد. بهای معاملات طلا روز سه شنبه به ۱۳۴۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین سطح از ۲۰ ژوئن بود.
 
طلا از ابتدای ماه ژوییه تاکنون ۹ درصد صعود کرده و به سمت بهترین رشد ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۲ تاکنون پیش می رود. اظهارات بن برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا در مورد لزوم ادامه سیاستهای پولی فعلی این بانک به صعود اخیر طلا کمک کرد. شاخص دلار آمریکای بلومبرگ که این ارز را در برابر ۱۰ ارز بزرگ دیگر بررسی می کند، ۱.۴ درصد در ماه جاری سقوط کرده است.
 
مدیر اقتصاددان گروه بانکی گولدمن ساکس پیش بینی کرده است بانک مرکزی آمریکا که تحت برنامه تسهیل مقداری پول، ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری می کند، احتمالا در نشست ۱۷و ۱۸ سپتامبر، آغاز کاهش روند خرید را تصویب خواهد کرد.
 
نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۰ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس رسید. پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۴۴۵ دلار در هر اونس معامله شد در حالیکه پالادیم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۴۳ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسید.