به گزارش پارس به نقل ازفارس، قیمت نفت خام آمریکا برای دومین روز متوالی به علت انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا که ضعیف تر از پیش بینی ها بوده است، کاهش یافت.

این اطلاعات نگرانی در مورد رشد کند اقتصادی آمریکا که بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است را افزایش داده است.

قیمت نفت برای تحویل های آتی ۱.۱ درصد کاهش یافت و روز گذشته نیز به علت سقوط ناگهانی فروش مسکن در آمریکا بیشترین کاهش را تجربه کرد و به ۱۰۸ دلار رسید.

آندری کراچنکوف تحلیلگر نفتی گفت: بیش از حد نفت خام آمریکا خریداری شده است. روز گذشته، اطلاعات منتشره در مورد مسکن در آمریکا منفی بود. ما هنوز تصویر روشنی از زمان اتمام سیاست های انبساطی فدرال رزرو نداریم.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۶ سنت کاهش ۱۰۶.۲۸ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال یک سنت افزایش ۱۰۸.۱۶ دلار مبادله شد. پیش از این، امروز نفت برنت به ۱۰۷.۸۱ دلار کاهش یافته بود.

از طرفی به عقیده برخی کارشناسان، نگرانی های موجود در مورد عرضه نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شده است. درگیری های جدید در مصر و توقف صادرات نفت از شرق لیبی، قیمت نفت را در حدود ۱۰۸ دلار نگاه داشته است.

قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک برای ۱۹ ژولای (آخرین قیمت) در سایت این سازمان ۱۰۶دلار و ۴۰ سنت اعلام شده است، نفت ایران هم در سبد نفتی اوپک تعریف و قیمت گذاری می شود.