به گزارش پارس به نقل از فارس، راه اندازی و انجام نظارت های مداوم بازرسان و تیم های نظارتی سهم عمده ای در تعدیل و کنترل قیمت ها در بازار دارد.

بازرسی هایی که از واحد های خرید و فروش صنفی، اماکن اقتصادی، میادین، بازار های عرضه مایحتاج ضروری شهروندان، مغازه ها و انواع و اقسام فروشگاه ها در فصول مختلف سال صورت می گیرد جزو اصلی ترین و بنیاد ی ترین اصول کنترل وضعیت معیشتی شهروندان و افزایش رضایت مندی در سطح عمومی تلقی می شود.

اجرای طرح های تشدید نظارت علیه متخلفان صنفی که از سوی نهاد صنعت، معدن و تجارت در طول ادوار مختلف اعمال شده است، طی چند سال اخیر پس از اجرای قانون ابلاغی و سراسری هدفمندی اجناس سهم قابل توجه در جلوگیری از موج به هم ریختگی و آشوب در حوزه معیشتی شهروندان را بر عهده داشته است.

استان قزوین طی سال های اخیر رشد خوبی را در حوزه نظارت و بازرسی بر واحد های صنفی فروش و خرید به منظور تعادل در قیمت های اجناس داشته و همین مسئله را می توان از عمده ترین دغدغه های مطرح در مقطع کنونی ذکر کرد.

تشدید نظارت ها به طور روزانه از واحد های صنفی شهری بخشی مختصر از عرصه نظارت و بازرسی محسوب شده و این موضوع در تمامی شهرستان ها تابعه این استان اهمیت به خصوصی را دارد.

شهرستان تاکستان در استان قزوین در گروه نواحی پرتردد و پرجاذبه از نظر اقتصادی طی سالیان دراز حتی از پیش از ارتقای جایگاه قزوین به درجه استانی مطرح بوده و روند ایجاد و گسترش مراکز خرید، بازارچه ها و واحد های صنفی نیز در این شهر سیری بسیار حائز اهمیت و صعودی را بنا بر آمار به همراه خود داشته است.

نظارت بر بازار، تعادل را برقرار می کند

یاسر رحمانی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس در تاکستان به ضرورت نظارت های صنفی و گسترش این مهم پرداخت و اظهار داشت: مقوله نظارت و بازرسی بر روند خرید و فروش سبب کنترل و به وجود آمدن حالت تعادلی در بازار شده و رضایت مندی بیشتر شهروندان را به دنبال دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تاکستان افزود: تلاش برای رسیدگی به شکایات و گزارش های احتمالی شهروندان نیز بخش دیگری از فعالیت های این اداره می باشد که در طی سال صورت می گیرد.

وی به برخی موانع در مسیر تعادل و حفظ آرامش در بازار اشاره کرد و افزود: متأسفانه افرادی با انجام اعمال خلاف قانون و دامن زندن به نوسانات بازار سبب برهم خوردن تعادل بازار می شوند که بازرسان نظارتی به شدت با این گونه تخلفات برخورد می کنند.

تنظیم بازار، اولویت اصلی در حوزه معیشت است

فرماندار شهرستان تاکستان نیز در این خصوص اظهار داشت: تنظیم بازار باید جزو اولویت های اصلی برای حوزه معیشت شهروندان مطرح بوده و به این مهم توجه خاص صورت گیرد.

علی اکبریان ادامه داد: تداوم طرح های نظارتی و بازرسی از صنوف سبب می شود تا افراد و واحدهای صنفی متخلف شناسایی و نسبت به برخورد با آنها اقدام صورت گیرد.

دایره نظارت، بازرسی و رسیدگی به امور واحد های صنفی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکستان با عنایت به وظایف خطیر در کنترل و نظارت بر تمامی بازار ها، مراکز و واحد های صنفی توانسته نقش مفیدی را در برقراری نظم بین واحد ها و مراقبت از بازار داشته باشد.

انجام مستمر و نظارت ساعت به ساعت بر واحد های عرضه و فروش اجناس، ملزومات و مایحتاج مورد نیاز عمومی شهروندان توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکستان در افزایش میزان رضایت مندی و باور به موجودیت فریضه نظارت در این شهرستان توانسته مفید و سودمند واقع شود.