بازار ارز دیشب با دو سیگنال متناقض به کار خود پایان داد. در یک سو، اسکناس آمریکایی نتوانست محدوده حمایتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند و تا نقطه ۳۰ هزار و ۱۳۰ تومان پایین رفت و در سوی دیگر، در بازار موازی دلار، حباب سکه امامی بالای ۵ درصد باقی ماند. با اینکه از دست رفتن حمایت ۳۰  هزار و ۲۰۰ تومانی انتظارات نزولی را در بازار ارز برجسته می کرد، بالا ماندن حباب سکه،‌ احتمال افزایش قیمت دلار را بالا نشان می داد. دیشب حباب سکه بالای ۵ درصد بود و این موضوع نشان می داد که سکه بازان انتظار دارند که طی روزهای آتی،‌ بهای دلار در بازار داخلی افزایش پیدا کند.

در قدرت پیش بینی سکه برای دلار می توان به یک مثال عجیب در هفته جاری اشاره کرد،‌ جایی که بهای اسکناس آمریکایی در بازار داخلی به سرعت پایین می رفت و در بازار موازی، سکه امامی حتی حاضر نبود که مرز ۱۳ میلیون تومانی را از دست بدهد. یک روز پس از این اتفاق بود که دلار با سرعت خیره کننده ای در مسیر صعودی قرار گرفت و طی یک نصفه روز معاملاتی، کانال ۳۰ هزار تومانی را پس گرفت. به این ترتیب،‌ شاید طبیعی باشد که حفظ حباب ۵ درصدی در بازار سکه برای برخی از معامله گران دلار،‌ به عنوان یک علامت  تعبیر شود.

در حالی که برخی معامله گران انتظار دارند که دلار در روز آخر هفته به مسیر صعودی باز گردد،‌ دسته دیگری معتقدند که ایران با توافق جدید با آژانس بین المللی انرژی اتمی ،‌ زمینه ساز تغییر انتظارات بازیگران ارزی شده است. از نگاه آن ها این اتفاق به معنای آن است که ایران برای لغو تحریم ها،‌برخلاف ادعای طرف های غربی، انعطاف پذیری هایی را از خود نشان می دهد. لغو تحریم ها گزینه ای است که همواره مد نظر کاهشی های بازار داخلی بوده است و در ابتدای هفته با جوسازی پیرامون احتمال این اتفاق توانستند اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومانی پایین ببرند.

منبع: منیبان