قیمت طلا و سکه در نوسان است. قیمت طلا و سکه می تواند متاثر از بازار جهانی باشد.


بر اساس گزارش اقتصادنیوز،صعود ناگهانی قیمت طلا دوباره توجه فلز گرانبها را جلب کرده است قیمت طلا در هفته گذشته تا زیر مرز 1700 دلار نیز پایین رفت اما توانست به بالای این سطح بازگردد روز جمعه با ناامید کننده بودن شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان ، طلا بیش از 25 دلار جهش کرد این منجر به نزول شاخص دلار آمریکا و کاهش سود اوراق خزانه داری آمریکا شد که برای فلز زرد بسیار مثبت است.با افزایش تورم در سطح بالا ، برخی از تحلیلگران و سرمایه گذاران خرده فروشی فکر می کنند که  زمان درخشش فلز گرانبها است.

 

آخرین نظر سنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می دهد که احساسات کوتاه مدت در بازار طلا بار دیگر صعودی شده است. با این حال ، این بازار همچنان بی ثبات است .

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که بازگشت طلا از پایین ترین سطح  باعث ایجاد دوبعد فنی بلند مدت عالی شد.

او گفت: « شما در حال حاضر نمی توانید تصویر فنی صعودی تری را برای بازار طلا ایجاد کنید. سرمایه گذاران مضطرب خواهند بود که ببینند آیا در هفته جاری شاهد خریدهای بعدی خواهیم بود یا خیر.»

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 8 نفر ، یا 62 درصد ، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته بودند. در همین حال ، سه تحلیلگر یا 23 درصد انتظار دارند قیمت های پایین تری را شاهد باشند و دو تحلیلگر یا 15 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.

در همین حال ، 914 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروشی به دست آمد. از این تعداد ، 517 شرکت کننده ، یا 57 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 233 نفر دیگر ، یا 25 درصد ، قیمت پایین تری را پیش بینی کردند ، در حالی که 164 رای دهنده ، یا 18 درصد ، نسبت به قیمت بی طرف بودند.

photo_2021-08-14_22-33-34

سرمایه گذاران خرده فروشی در طول تابستان به طور مداوم روند افزایش طلا را پیش بینی کردند. با این حال ، احساسات بین تحلیلگران بازار شاهد برخی نوسانات وحشی بوده است. هفته گذشته هیچ گونه رای صعودی در این نظرسنجی به دست نیامد. در حالی که این فلز گرانبها عصر یکشنبه با افت قابل توجهی روبرو شد ، قیمت تا پایان هفته بهبود قابل توجهی را تجربه کرد.

هر اونس طلای دسامبر (دی) آخرین بار در 17779.30 دلار معامله شد که تقریباً 1 درصد بیشتر از هفته گذشته بود.

جیم وایکوف ، تحلیلگر ارشد فنی Kitco.com ، گفت که بازگشت طلا از پایین ترین سطح روز یکشنبه بازار را تثبیت کرده است.

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی ، گفت که سقوط ناگهانی توجه سرمایه گذاران جدیدی را به طلا و نقش آن به عنوان دیواری در برابر تورم جلب کرده است.

او گفت: « سرانجام سرمایه گذاران این پیام را دریافت می کنند که تورم بیش از حد گذرا است ؛ این که فدرال رزرو در این زمینه کاری نخواهد کرد و این برای طلا مثبت است.»