امروز (چهارشنبه ۲۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۶۰۲ واحدی روی پله یک میلیون و 305 هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسید. «مدیکو»، «فولاد» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ومدیر»، «ولکار» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و 278 واحدی روی پله ۴۰۰ و یک هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

رشد 42 واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد 42 واحدی روی پله ۱۸ هزار و 990 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد 4 میلیارد و 350 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 464 میلیارد تومان رسید.

 

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های میدکو، پارس و رمپنا به ترتیب با ۱۷۲۷.۹۲، ۸۴۶.۹، ۷۲۵.۳۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فولاد، فارس و وغدیر با ۱۱۴۸.۸۱، ۹۱۴.۲۹، ۴۹۴.۰۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های صبا، ودی و شاوان به ترتیب با ۲۷.۹۶، ۱۰.۳۸ و ۷.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد مارون، زاگرس و غصینو با ۲۱.۲۲، ۱۵.۳۱ و ۹.۹۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه  شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دلقما، کدما و کالا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسگلستا، شسیتا و تکشا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های ودی، بالاس و ساینا، بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های ثرود، میهن و زکشت بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های تیپیکو، کالا و پاکشو و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای ، غدام، سنیر و بکاب در بورس تهران داشتند. 

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، اعتماد و وسپهر بیشترین تقاضای خرید و بیشترین عرضه برای فروش را سیناد، ثالوند و کنوکا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خپارس، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های ومعادن۲، مدیکو ۲ وفملی ۲ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های دی،کرمان و بکهنوج  بیشترین حجم معامله و  اراد ۸۳۴، اراد ۵۹۴ و اراد ۳۴۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.