امروز شنبه ( ۲۹ خرداد) بازار در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد شروعی متعادل و مثبت همراه با لیدری بانکی‌ها هستیم.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ خرداد

در گروه بانکی شاهد در صف قرار گرفتن خریداران دو نماد وتجارت و وبصادر در سقف قیمت روزانه هستیم. وبملت در محدوده ۳۹۴ تومان پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت را تجربه می‌کند. وپارس و وپست در مدار مثبت سبز پوش دنبال می‌شوند.

رشد ۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران درساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فارس، وبملت و وتجارت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، خودرو و خپارس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وبصادر به صف خرید نشست.

در جریان معاملات متعادل و مثبت گروه خودرو و قطعات، نماد خودرو در محدوده ۲۰۸ تومان با پیشروی بالغ بر ۱.۵ درصدی دنبال می‌شود. خساپا در مدار مثبت ۱.۸ درصدی در حرکت است. خپارس در محدوده صفر تابلو نبض مثبت می‌زند. ورنا، خکرمان، خزامیا و خدیزل از دیگر نماد‌های سبز پوش گروه اند.

آغاز کار بازار با رشد هفت هزار واحدی

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هفت هزار و ۱۵۶واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های ولکار، خودرو، شپنا، پترول، غکورش، اپال و فملی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، فتوسا، فرابورس، کرمان، زملارد، چخزر و شاروم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۷۲۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۶۴۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و خزر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ومدیر، نوری و ولکار در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۰۰میلیارد تومان (۹۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۲۵میلیارد تومان (۳۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) به ۲۱.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۵۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با تقاضای ۲۵۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۳۳درصد از سه هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۸۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۰هار هزار و ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.