به دنبال احتمال افزایش نرخ تورم قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم بیش از 2 هفته اخیر رسید، هرچند با توجه به حرکت محتاطانه سرمایه گذاران در آستانه مشخص شدن نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو حجم معاملات در بازار پایین بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد افزایش به 1736 دلار و 86 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.20 درصد افزایش به 1734 دلار و 30 سنت رسید.
جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «به نظر می رسد که با وجود ادامه رشد سوددهی اوراق قرضه و ترمیم دلار، بازار طلا بخشی از طرفداران خود را حفظ کرده است... شاید نقش طلا به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری در وضعیت تورمی به آرامی در حال پررنگ شدن است و این مسئله به ترمیم قیمت ها کمک کرده است.»
برخی سرمایه گذاران طلا را محلی مناسب برای در امان نگه داشتن دارایی های خود از موج افزایش نرخ تورم می بینند، اما بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا در نتیجه ارائه بسته محرک مالی اخیر سبب شده تا بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری یک رقیب جدی پیدا کند.
هالی افزود: «آزمون اصلی طلا زمانی است که نتیجه نشست این هفته فدرال رزرو مشخص می شود و اگر فلز زرد بتواند در مواجهه با موج مجدد افزایش سود اوراق قرضه پایدار بماند، می توان به تثبیت قیمت ها در این بازار امیدوار بود.»
تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه و با توجه به پیش بینی ترمیم اقتصاد آمریکا پس از توزیع بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلار، ارزش دلار نیز امروز برای چهارمین جلسه متوالی شاهد افزایش بود.