بیتکوین که هفته پیش با رسیدن به رقم ۶۱ هزار و ۷۰۰ دلار رکوردشکنی کرد، در حال حاضر با ارزش تر از مجموع ارزش سه بانک بزرگ جهان است. مجموع ارزش بازار سه بانک جی‌پی‌مورگان، بنک آف امریکا و بانک صنعت و بازرگانی چین روی هم ۱.۰۸ تریلیون دلار است که این رقم برای بیت‌کوین ۱.۱۵ تریلیون دلار است.
 
قیمت بیت کوین که در ششمین روز مارس مصادف با ۱۶ اسفند ماه، به کمتر از ۴۸ هزار دلار کاهش یافته بود، طی هشت روز به بیش از ۶۱ هزار دلار رسید و ۲۵ درصد رشد کرد، اما دوباره وارد روند نزولی شد و برای ساعاتی قیمت‌های کم‌تر از ۵۴ هزار دلار را هم تجربه کرد و سطح مقاومتی ۵۵ هزار دلاری را شکست.
 
قیمت این ارز دیجیتال در ادامه ساعات روز، چند بار دیگر از سطح مقاومتی ۵۵ هزار دلاری بالا و پایین رفت و در ساعات انتهایی قیمتی قدری بیش از ۵۵ هزار دلار را به ثبت رساند.
 
عده‌ای از کارشناسان رشد ۲۵ درصدی هفته گذشته را غیر واقعی دانسته و معتقدند که افت قیمت دو روز اخیر در جهت اصلاح بازار بیت کوین اتفاق افتاد، در مقابل عده‌ای بر تاثیر بسته‌های حمایتی بایدن روی بازار بیت‌کوین متمرکز شده و تخمین می‌زنند که ۱۰ درصد از چک‌های اعطایی جدید وارد بازار سهام و ارزهای دیجیتال شود و بخشی از نوسان‌های افزایشی این ارز دیجیتال را واکنشی زودهنگام به این محرک‌ها تاثیر می‌کنند.
بیت کوین
بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۵ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۲۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم
اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۰۵.۸۸ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۱.۵۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو
کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۰.۹۲ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

قیمت ارزهای دیجیتالی
شما مخاطبان می‌توانید، قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۲۷ اسفند را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 56,427 ۱,۴۴۷,۳۴۴,۵۳۶
اتریوم 1,788.30 ۴۵,۸۶۹,۸۱۹
کاردانو 1.28 ۳۲,۸۳۲
بایننس کوین 255 ۶,۵۵۳,۴۹۵
تتر 1 ۲۵,۶۵۱
پولکادات 36.26 ۹۲۸,۱۸۷
ریپل 0.47 ۱۲,۱۱۱

گفتنی است؛ نرخ ارزهای دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.