بسیاری از تحلیلگران و مقامات اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته در ماه‌های اخیر به دلیل ذات پرنوسان بازار بیتکوین به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند.
بزرگ‌ترین صرافی دیجیتالی آمریکا که قرار است سهام خود را در بورس نیویورک عرضه کند نسبت به لو رفتن هویت ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین  ابراز نگرانی کرده و آن را یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها بر سر راه ارزهای دیجیتالی دانسته است.

ساتوشی ناکاموتو نام مستعار شخص یا گروهی است که بیتک وین را ایجاد کرد و تا اواخر سال ۲۰۱۰ نیز به توسعه آن مشغول بود. اگرچه برخی گزارش‌های اولیه ناکاموتو را شخصی ژاپنی معرفی کرده اما برخی او را انگلیسی یا اهل یک کشور غربی می‌دانند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۴۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۹.۲۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و حدود ۱۲ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین
بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۲۹.۴۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۲۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم
اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۸۰.۹۹ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۱.۵۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو
کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۹.۶۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۵۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

قیمت ارزهای دیجیتالی
 

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 49,855 ۱,۲۹۵,۰۷۵,۳۵۶
اتریوم 1,574.95 ۴۰,۹۱۲,۴۱۴ 
کاردانو 1.24 ۳۲,۲۲۴ 
بایننس کوین 250.22  ۶,۵۰۰,۰۳۳
تتر ۲۵,۹۹۴  
پولکادات 37.77  ۹۸۱,۱۸۹ 
ریپل 0.44  ۱۱,۶۲۹ 

گفتنی است؛ نرخ ارزهای دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.