این روز‌ها خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است.

به زبان ساده‌ بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از کد‌های کامپیوتری ساخته شده است. بیت کوین با هیچ عنصر فیزیکی مانند سکه یا اسکناس کاغذی مطابقت ندارد و ارزش آن به عوامل مختلفی از جمله میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

ارزش بیت کوین ۶۰ درصد از ابتدای سال میلادی جدید تا امروز افزایش یافته و یک هزار و ۱۰۰ درصد از ماه مارس سال گذشته که به پایین‌ترین رقم طی یک سال رسیده بود، بالاتر رفته است.

علاوه بر سرمایه‌گذاری تسلا، بانک نیویورک ملون هم هفته گذشته اعلام کرد واحد جدیدی برای کمک به مشتریانش جهت تجارت با سرمایه‌های دیجیتال راه اندازی کرده است.

۱- بیت‌کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۷۶.۷۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۶۰.۴۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

۲- اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۹۹.۲۲ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۳.۶۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم و ریپل در ۲۷ بهمن را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 47,031 ۱.۲۸۵.۳۷۹.۱۰۰
اتریوم 1,741 ۴۷.۵۹۷.۹۳۰
کاردانو 0.811 ۲۲.۱۷۰
ریپل 0.552 ۱۵.۱۱۰

گفتنی است؛ نرخ ارزهای دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد ثبت شده در جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شدند.