تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی صبح امروز بین وزارت راه و شهرسازی و یکی از بانک‌های عامل در راستای طرح اقدام ملی مسکن و در قالب توسعه مسکن ارزان‌قیمت به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد که در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است.

محمد اسلامی در این مراسم، گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و یکی از بانک‌های عامل در قالب تولید مسکن ارزان‌قیمت در راستای طرح اقدام ملی مسکن به منظور گسترش خیر و نیکی در کشور بر پایه قرض‌الحسنه و با هدف خانه دار کردن اقشار کم‌درآمدی پایه گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امروز جامعه محور بوده و زمینه را برای گسترش نیکوکاری در کشور فراهم می‌کند، افزود: این تفاهم‌نامه که برای ۵۰ هزار واحد به امضا رسیده یکی از بی‌نظیرترین اقدامات بعد از انقلاب اسلامی است که جامعه محور بوده و سرمایه اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد، شامل زوج‌های جوان و خانوارهای کم‌درآمدی است که با این کار به دنبال آن هستیم تا باقیات و صالحاتی از خود بر جای بگذاریم.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در جریان این تفاهم‌نامه همکاری، جریان ساخت‌وساز، کیفیت منابع و پشتیبانی تأمین زمین توأمان انجام خواهد شد و تولید مسکن ارزان قیمت به جریان می‌افتد.

اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای عظیمی در حوزه مسکن ارزان‌قیمت برای دهک‌های کم‌درآمدی انجام دادند، توضیح داد: تفاوت تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسیده با دیگر طرح‌های تولید مسکن ارزان‌قیمت در این است که در این طرح مشارکت مردم نیز در سازندگی، توسعه و تولید مسکن برای جامعه هدف در قالب تأمین سرمایه قرض‌الحسنه با سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات و با بازپرداخت ۶۰ ماهه فراهم شده است.