به گزارش پارس به نقل از مهر، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تهیه آمارنامه های استانی در دستور کار سال جاری اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها قرار داد.

براساس این گزارش، متعاقب ابلاغ سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به استناد بند" ۱۱" آن مبنی بر شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و همیچنین در راستای نامگذاری سال ۲۰۱۳ به عنوان" سال جهانی آمار" ، تهیه آمارنامه های استانی در دستور کار سال جاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: امروزه منطقه ای شدن برنامه ها امری اجتناب ناپذیر شده است. سیاست گذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری به عنوان ۳ وظیفه مهم در مدیریت، نیازمند طیف وسیعی از آمار و اطلاعات رسمی است به طوری که بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به هنگام، امکان سیاست گذاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه میسر نیست.

به همین منظور مرکز آمار و اطلاعات راهبردی در راستای فعالیت ها و برنامه های مصوب مرکز و با استناد به بند ۱۱ سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و نامگذاری سال ۲۰۱۳ به عنوان" سال جهانی آمار" و به منظور توسعه نظام آماری و تولید آمارهای رسمی، تهیه آمارنامه توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها را در اوایل سال جاری ابلاغ نموده و تاکید کرد که یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد استان ها در سال ۱۳۹۲ تهیه آمارنامه استان به شمار می رود.

گفتنی است، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل کارگروه کارشناسی نسبت به تهیه دستورالعمل تدوین" آمارنامه استان" مبادرت نموده و این دستورالعمل برای عملیاتی شدن به اداره های کل استان ها برای تدوین و انتشار آمارنامه ابلاغ شده است. امیدمی رود این امر موجب توسعه و ارتقای کیفیت در تولید آمارهای رسمی کشور در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح ملی و منطقه ای شود.