به گزارش پارس به نقل از مهر، شاخص کل بورس امروز در پی معاملات بازار سهام از مرز ۵۳ هزار واحد عبور کرد و ساعتی بعد از ۵۴ هزار واحد نیز گذشت و دو رکورد جدید در تاریخ بورس به ثبت رساند. در حال حاضر شاخص کل بورس ۵۴ هزار و ۴۲ واحد است و ثبت دو رکورد در تاریخ بورس در یک روز بی نظیر است.

انتشار اخبار امید بخش به بازار سرمایه از جمله احتمال کاهش یا لغو تحریم ها و تاثیر آن بر صنعت پتروشیمی، سهام شرکت های پتروشیمی بورسی را تحت تاثیر قرار داده است.

شاخص بورس ابتدای امسال را از عدد ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز کرد. شاخص کل در دومین روز کاری سال ۹۲ از مرز ۳۹ هزار واحد عبور کرد و در ۱۴ فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از ۴۰ هزار واحد گذشت. این متغیر در ۱۸ فروردین ماه دوباره وارد ۳۹ هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و ۱۹ فروردین به کانال ۴۰ هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد.

این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال ۴۱ هزار واحد شد.

شاخص در روز چهار اردیبهشت از ۴۲ هزار واحد گذشت و در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم ۴۳ هزار واحد را پشت سر گذاشت. این متغیر در دهم اردیبهشت ماه هم از ۴۴ هزار واحد و گذشت و در چهاردهمین روز اردیبهشت ماه، از ۴۵ هزار واحد گذشت. شاخص روز ۲۵ خرداد از ۴۶ هزار و در روز ۲۶ خرداد از ۴۷ هزار واحد گذشت.

شاخص کل در ۲۷ خرداد از ۴۸ هزار واحد و در روز پنجم تیرماه از ۴۹ هزار واحد گذشت. صبح روز هشتم تیرماه نیز این متغیر بازار سهام از ۵۰ هزار واحد گذشت و روز بعد از آن، از عدد ۵۱ هزار واحد گذشت. همچنین شاخص کل بورس که نمایانگر وضعیت بورس است در تاریخ ۱۰ تیرماه از مرز ۵۲ هزار واحد گذشت.