حسین میرزایی همچنین درباره طرح حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی گفت: در طرح حمایتی کرونا به ۲۵ میلیون نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند ۱۲۰ هزار تومان تعلق گرفته شده است.

میرزایی با اشاره به وضعیت کلی آمار معیشتی بگیران افزود: از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشورحدود ۷۶ میلیون نفر یارانه بگیر هستند، از این ۷۶ میلیون نفر ۶۰ میلیون معیشتی بگیر هستند، یعنی جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند و شرایط دریافت معیشتی را دارا هستند، از این تعداد ۳۴ میلیون نفر فاقد درآمد ثابت بودند، فاقد بیمه بودند و از نظر شاخص های بانکی به نسبت بقیه در شرایط پایین تری قرار داشتند که تسهیلات حمایتی کرونا فقط به این ۳۴ میلیون نفر تعلق گرفته است.

میرزایی با تاکید بر سیستمی بودن فرآیند بررسی ها گفت: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ۶ میلیارد اطلاعات از ۵۰ منبع داده ای مثل اطلاعات خودرو ناجا، مثل تامین اجتماعی، اطلاعات سفرهای خارجی و... دریافت کرده است و وقتی کدملی افراد در سیستم وارد شود برای ما تمام دارایی های فرد مشخص می‌شود.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا در برنامه تلویزیونی تهران۲۰ ، تصریح کرد: مردم برای مشاهده وضعیت خود در مراجعه ای که به سامانه دارند به این نکته توجه کنند که در سامانه حمایت فقط برخی از شاخص ها برای افراد نشان داده می‌شود و آنها تمام شاخص هایی نیست که باتوجه به آنها تصمیم گیری می‌شود و تمام اطلاعات فعلا برای افراد قابل مشاهده نیست اما ما به تمام این شاخص ها دسترسی داریم و بر اساس همه شاخص ها وضعیت مشمول شدن فرد را مشخص می‌کنیم.