بازار امروز شنبه (۱۳ دی ماه) در اولین روز هفته با افزایش عرضه در عمده نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ دی ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ دی ماه

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو در قیمت ۲۹۹ تومان داد و ستد می‌شود. خساپا افت بیش از ۴ درصدی دارد و در قیمت ۲۱۵ تومان دنبال می‌شود. خگستر افت حداکثری را تجربه می‌کند.

در گروه بانکی‌ها وپست در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است. وپارس در قیمت ۳۵۳ تومان افت ۳ درصد دارد. ونوین افت ۴ درصد دارد و در قیمت ۵۲۶ تومان قرار دارد.

در گروه فلزی‌ها فملی در قیمت ۱۳۷۷ تومان افت ۲ درصد دارد. فولاد در قیمت ۱۲۸۲ تومان افت بیش از ۳ درصد دارد. ذوب در قیمت ۴۶۱ تومان افت ۴ درصد را تجربه می‌کند.

افت ۱۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در این ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های ونیکی، کروی و وپست بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

صف فروش خساپا برچیده شد.

معاملات پالایش ۲۵٪زیر قیمت عرضه انجام می‌شود. 

خدمات فنی و مهندسی امروز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. رتکو٬ رنیک و رمپنا پر عرضه‌های گروه اند. تابا٬ خفولا و تپولا با افزایش تقاضا همراه شدند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۷هزار و ۳۷۸واحدی (دو درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۷۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، شستا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های چخزر، وسپهر و زملارد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۲۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش خودکفا، گشان و خبهمن به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام اقتصادی و خودکفایی آزادگان حدود ۳۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید چخزر، خزر و غگیلا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۲۵میلیارد تومان (۴۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۹۰میلیارد تومان (۴۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۳نماد و حجم صف‌های فروش در۵۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت صنایع چوبی خزر کاسپین (چخزر) به ۳۵.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «هتل و رستوران» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۱۵۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات چوبی» با تقاضای خرید حدود ۲۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۳درصد از سه هزار و ۶۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار میلیارد تومان خواهد رسید.