به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت با هشت سنت کاهش، ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۵ دلار و ۳۹ سنت رسید.

بالا گرفتن تنش در مصر نگرانی از گسترش ناآرامی را در یک منطقه تولیدکننده و صادرکننده نفت که با مناقشه سوریه و ناآرامی ها در لیبی به لرزه درآمده به وجود آورده است.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه توسط ارتش خلع شد. او پنجشنبه به وزارت دفاع منتقل شد و اعضای دولت او در ساختمانی نظامی تحت بازداشت هستند.

چند ساعت دیگر قرار است جانشین او عدلی منصور به عنوان رئیس دولت موقت سوگند یاد کند که راه را برای دوره گذاری حساس باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دیوید لنوکس از فت پرافتس در سیدنی اعلام کرد سرمایه گذاران به انتقال قدرت از یک دولت غیرنظامی به دولتی انتقالی توجه داشتند و از این پس از نزدیک واکنش جناح مخلوع و بالاگرفتن احتمالی تنش ناشی از آن را زیر نظر دارند.

سقوط محمد مرسی یادآور سقوط رژیم حسنی مبارک است که فوریه ۲۰۱۱ پس از ۱۸ روز تظاهرات گسترده برای برکناری او از قدرت کنار رفت.

مصر کشور صادر کننده نفت نیست اما کانال سوئز و چند خط لوله نفت، آن را به یک کشور مهم انتقال نفت شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس تبدیل کرده است.

دیوید لنوکس افزود اما بزرگترین خطر از نظر بازار این است که نظامیان در دیگر کشورهای خاورمیانه نیز که در معرض اعتراضات هستند مداخله کنند.

بهای نفت در روزهای گذشته همچنین تحت تأثیر خبرهای اقتصادی از آمریکا قرار داشت.

در پی ارائه آمار تولید کارخانه ای در آمریکا، بازارها همچنین از کاهش ذخایر نفت خام این کشور استقبال کردند.

بر اساس آماری که وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن (هفت تیر) به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد.

روز چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱ دلار و ۶۴ سنت افزایش برای نخستین بار از سه مه ۲۰۱۲ به بالای ۱۰۰ دلار رسید و ۱۰۱ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۱ دلار و ۷۶ سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه ۱۰۵ دلار و ۷۶ سنت به فروش رفت که بالاترین سطح از ۲۰ ژوئن بود.