عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تأمین ارز برای بخش سلامت اظهار کرد: از اول سال تا الان ارز برای سلامت را تأمین کرده‌ایم که برخی ۴۲۰۰ تومانی و برخی هم نیمایی بوده است.

وی افزود: تنها مشکل‌مان درباره واکسن کروناست، چون به هر بانکی می‌خواهیم حواله کنیم می‌گویند "باید مجوز خاص از آمریکا بگیریم"؛ یکبار برای انتقال پول از کره جنوبی گرفتیم و کشور کره نتوانست تضمین بدهد که آمریکایی‌ها پول را هنگام انتقال برداشت نکنند؛ از مسیر‌های دیگری دنبال می‌کنیم که مجوز بگیریم و این‌کار را انجام دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ۱۴۰۰ گفت: در بودجه درخواست شده بود که سهم صندوق توسعه ملی از فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه همان ۲۰ درصد باشد و ایشان فرمودند تا یک میلیون بشکه نفت همان ۲۰ درصد باشد و باقی آن نیز ۳۸ درصد بماند و همچنین در تبصره ۴ که حدود ۲ میلیارد یورو بابت تقویت بنیه دفاعی هست، داخل بودجه برود.

همتی ادامه داد: همچنین مواردی مثل برداشت یک میلیارد یورو برای بحث کرونا باید به صندوق توسعه ملی بازگردد که رقم قابل توجهی می‌شود و حتما با توجه به نامه مقام معظم رهبری باید تغییراتی در بودجه داده شود.