پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری خصوصی با عنوان ثروت آفرین فیروزه آغاز شد و زمان پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گزاری اعلام شد. متقاضیان میتوانند از فردا 17 آذر اقدام کنند. توضیحات تکمیلی در مورد دومین صندوق سرمایه گذاری را در ادامه این خبر میخوانید.

پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در فرابورس از فردا ۱۷ آذر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ آذر ماه ادامه دارد.

دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با عنوان ثروت آفرین فیروزه با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در فرابورس پذیره‌نویسی را آغاز می‌کند و تا ۲۴ آذر ماه نیز ادامه دارد.

محصولات کشاورزی و دامپروری، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی، صنایع فلزی و معدنی، صنایع کاغذ و مقوا و صنایع لجستیک و بسته‌بندی حوزه این صندوق است.

دوره فعالیت این صندوق ۶ سال بوده و از طریق کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری ۱۰۰۰ واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۳۰ درصد سرمایه را تعهد می کنند و مابقی از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

صندوق­‌های سرمایه گذاری خصوصی شکلی از طرح­‌های سرمایه گذاری جمعی هستند که بر مبادلات سهام اختصاصی متمرکز است. هدف از تشکیل این صندوق‌ها، جمع آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و سرمایه گذاری در شرکت‌های دارای پتانسیل رشد زیاد با هدف کسب بیشترین بازده اقتصادی ممکن در برابر پذیرش ریسک است.

دستورالعمل راه‌اندازی صندوق‌های خصوصی در سال ۹۷ توسط سازمان بورس تصویب شد. واحدهای این صندوق‌ها به شکل قابل معامله در بورس هستند. ساختار آنها در قالب واحدهای ممتاز و واحدهای عادی است. تصمیمات سرمایه‌گذاری آن با مسئولیت مدیر صندوق در چارچوب مصوب مجمع و با کمک کمیته سرمایه گذاری اتخاذ می‌شود. شایان ذکر است صندوق‌های خصوصی در کنار صندوق‌های جسورانه و تامین مالی جمعی زنجیره تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه را کامل‌تر می‌کند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی به ۲ صندوق افزایش یافته که با توجه به پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق‌ها به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

جزئیات صندوق سرمایه گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه

در این نشست خبری رامین ربیعی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فیروزه به همراه دو تن از اعضای این شرکت حضور داشتند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فیروزه در ارتباط با راه­ اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE FUND) گروه مالی فیروزه گفت: گروه مالی فیروزه با سابقه‌ای طولانی در بازارهای مالی داخلی و خارجی موفق به کسب مجوز پذیره­ نویسی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور(Private Equity Fund) از سازمان بورس و اوراق بهادار شده است.«صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه» با اتکا به توانمندی‌های گروه و دانش فنی مجموعه، در راستای ارزش آفرینی برای سرمایه‌گذاران و پویایی اقتصاد کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه «گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» در همکاری با شرکت­ «سرمایه گذاری سبحان» و «شرکت ترغیب صنعت ایران و ایتالیا» اقدام به تاسیس این صندوق در کشور نموده است، افزود: فردا ۱۷ آذر ۹۹ پذیره­ نویسی صندوق مذکور را نزد شرکت فرابورس ایران با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که پذیره­نویسی این صندوق به مدت ۶ روز کاری ادامه خواهد داشت. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۳۰ درصد سرمایه را پرداخت می شود و ۷۰ درصد از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فیروزه در ارتباط با حوزه فعالیت این صندوق بیان کرد:‌ محصولات کشاورزی و دامپروری، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و مشتقات آن، صنایع فلزی و معدنی، صنایع کاغذ و مقوا و صنایع لجستیک و بسته بندی حوزه این صندوق است.

وی در ارتباط با صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه بیان کرد: «گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» عهده‌دار مدیریت صندوق و «موسسه حسابرسی هوشیار ممیز» متولی آن خواهد بود. «موسسه حسابرسی فرازمشاور دیلمی پور» نیز وظیفه‌ حسابرسی صندوق را بر عهده خواهد داشت.

ربیعی با بیان اینکه ارزش اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال است، تصریح کرد: صندوق می‌تواند مانده وجوه خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی تخصیص دهد. سرمایه صندوق معادل مبلغ یک هزار میلیارد ریال است. این میزان به ۳۰۰ هزار واحد سرمایه­­ گذاری ممتاز و ۷۰۰ هزار واحد سرمایه گذاری عادی تقسیم می‌شود. دوره فعالیت صندوق از تاریخ ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها آغاز و به مدت ۶ سال ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به ریسک پذیر بودن این صندوق بیان کرد: هر چند ما تلاش می‌کنیم برای سرمایه گذاری شرکت‌هایی را انتخاب کنیم که سود ده باشند اما نکته مهم دقت به این موضوع است. سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه‌گذاری، باید بیانیه پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را رویت و امضا کنند.

ربیعی در پاسخ به یکی از حاضران در این نشست خبری آنلاین مبنی بر این که آیا صندوق صنایع خاصی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است، بیان کرد: محدود کردن سرمایه گذاری تنها به یک یا چند صنعت خاص باعث می‌شود فرصت های خوب سرمایه گذاری محدود شود البته در آینده با توسعه تعداد صندوق ها به صورت تخصصیتر فعالیت صندوق ها برای حوزه‌های خاص در نظر گرفته می‌شود.