محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کسانی که پیامک تکمیل آورده و مدارک برای آنها ارسال شده و تاکنون آورده خود را تکمیل نکرده‌اند به صورت کامل از طرح اقدام ملی مسکن حذف شده‌اند، گفت: برای برخی از متقاضیان پیامک واریز وجه ارسال شده اما این افراد تنها بخشی از آورده خود را تکمیل کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: برای این بخش مهلت تعیین کرده‌ایم که تا ۳۰ آذرماه تمامی آورده خود را تکمیل کنند.

او ادامه داد: متقاضیان تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا هر چه سریع‌تر ۴۰ میلیون تومان خود را تکمیل کنند در غیر این صورت از فهرست متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حذف می‌شوند.

تعیین و تکلیف متقاضیان مسکن ملی

محمود زاده با بیان اینکه هنوز برای برخی از متقاضیان پیامک تکمیل آورده و اطلاعات ارسال نشده است، ادامه داد: به تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها اعلام کرده‌ایم که تا پانزدهم آذر ماه فرصت دارند متقاضیان را به صورت تک تک برای تکمیل مدارک و آورده فرا بخوانند، افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی برخی از ادارات اعلام کرده‌ایم که متقاضیان را متناسب با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و از طریق کارتابل تنها برای یکبار جهت تکمیل اطلاعات دعوت کنند.

محمود زاده توضیح داد: برای طرح اقدام ملی مسکن یکبار مراجعه حضوری کافی است و متقاضیان بیش از یک بار  لزومی ندارد که به ادارات کل مراجعه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: متقاضیان باید برای تکمیل آورده خود تا ۳۰ آذرماه اقدامات لازم را انجام دهند و در صورتی که تا پایان آذرماه آورده خود را تکمیل نکنند از فهرست طرح اقدام ملی مسکن حذف خواهند شد.

او یادآور شد: به تمامی ادارات کل راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم که تا پایان پانزدهم آذر ماه برای تکمیل اطلاعات و جمع بندی اقدامات لازم را انجام دهند.

محمود زاده با بیان اینکه متاسفانه کسانی که تا اواسط آبان ماه برای آنها پیامک واریز وجه و آورده ارسال شده بود ولی اقدام به تکمیل آورده خود نکرده‌اند از فهرست نهایی حذف شده‌اند، گفت: تعداد زیادی از متقاضیان به دلیل آنکه آورده خود را تکمیل نکرده‌اند، حذف شده‌اند و از فهرست ذخیره و جایگزین برای واحدهای مسکن ملی استفاده خواهد شد.

او همچنین درباره وام ودیعه مسکن هم گفت: تاکنون بخش زیادی از متقاضیان مدارک و اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند که از این افراد درخواست می‌شود تا برای تسریع در پرداخت تسهیلات اطلاعات خود را تکمیل کنند.