قیمت ماسک سه‌لایه برای مصرف‌کنندگان در 11 آذر 99 اعلام شد. جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحد‌های تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی بشرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبار‌های واحد‌های تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام نماید.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی‌های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش یافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاه‌های زنجیر‌های و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده میباشند.

حداکثر نرخ فروش از سوی واحد‌های تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸۰۰۰ ریال تعیین شد که البته فروش به قیمت‌های پایینتر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

بر این اساس، تمام واحد‌های ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده می‌باشند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحد‌های متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و بویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌شود.

شاسان ذکر است که قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱۰۰۰ تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.