امروز یکشنبه (۹ آذر ماه) بازار با توجه ویژه سهام داران به گروه‌های محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی آغاز بکار کرد.

جدول عرضه و تقاضا در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ آذر/

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ آذر/

گروه خودرویی ها امروز یکپارچه سبز پوش آغاز بکار کردند و اکنون شاهد رشد بیش از ۱ درصدی قیمت در نماد خساپا هستیم. خودرو در حوالی صفر تابلو قرار دارد. خگستر با قدرت خریداران همراه است و با رشد ۲ درصد دنبال می شود.

گروه محصولات شیمیایی مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شود. تاپیکو در قیمت ۱۴۷۵ تومان صف خرید بیش از ۲۳۰ میلیون سهم دارد. فارس در سقف قیمت روزانه قرار دارد. زاگرس، پارس، خراسان، پارسان، کرماشا، زاگرس و سایر نماد‌ها در محدوده‌های مثبت بالا قرار دارند.

بانکی‌ها امروز با افزایش عرضه مواجهند. وبصادر در قیمت ۳۶۲ تومان افت ۱ درصد دارد. وتجارت در قیمت ۳۸۴ تومان رشد ۲ درصد دارد. وبملت در قیمت ۵۶۲ تومان داد و ستد می‌شود. ونوین، وپارس، وپارس در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت دنبال می‌شوند. دی با افزایش تقاضا صف خرید را تجربه می‌کند.

رشد ۱۹هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ده دقیقه شروع معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۵هزار واحد قرار گرفته است.

فارس، فولاد و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای وبصادر، وپارس و کچاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۸هزار و ۶۳۰واحدی (دو درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۲۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۶۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

 حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۹۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به هزار و ۶۸۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود چهار هزار و ۲۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۸۶۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید تاپیکو، شستا و شغدیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین حدود ۳۱۲میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش فوکا، زشگزا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۵۰۵میلیارد تومان (۳۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۴۰میلیارد تومان (۵۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) به ۶.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات» با فشار فروش ۴۸میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۹ درصد از پنج هزار و ۵۵۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۶۶۰میلیارد تومان خواهد رسید.

مقاومت یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی شاخص کل شکسته شد

شاخص کل با رشد ۳۰هزار و ۵۷۰واحدی  (۲.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۱هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن ۱.۸درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از۱۲هزار و ۷۵۰میلیارد تومان عبور کرد.