محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: کاهش 7 درصدی قیمت ارز موجب کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه شد این درحالی است که قیمت طلای جهانی طی روز جاری ثابت بود.

وی افزود: حباب سکه نیز نسبت به دیروز 550 هزار تومان کاهش یافته و از یک میلیون  و 620 هزار تومان دیروز به یک میلیون و 70 هزار تومان در روز جاری کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش گفت: خریداران دست نگه داشته‌اند تا قیمت ها به کف برسد ولی در عین حال فروشنده ها نسبت به روزهای قبل بیشتر شده اند.

کشتی آرای ضمن اشاره به اینکه در صورت ادامه روند فعلی در بازار ارز، قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بازهم کاهشی خواهد بود، تصریح کرد: سیاست های ارزی بانک مرکزی و خبرهای مثبت از بازگشت ارزهای صادراتی موجب کاهش قیمت ها در بازار شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 291 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 720 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 590 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13میلیون و 500 هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز 7 میلیون و 600 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 900 هزار تومان و سکه گرمی2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.