به گزارش پارس به نقل از فارس، ورود نقدینگی های اخیر بازار سرمایه با وجود رکوردشکنی های این بازار تداوم داشته و امیدواری ها را نسبت به آینده افزایش داده است.

بر اساس این گزارش شاخص کل هم اکنون با افزایش ۵۰۰ واحدی از نیمه ۵۱ هزار واحد فراتر رفته و در یک قدمی قله ۵۲ هزار واحد در گردش است.

این گزارش می افزاید: ارزش بازار نیز نسبت به روز گذشته همچنان در حال افزایش است و از مرز ۲۴۶ هزار واحد هم فراتر رفته است.

در این میان صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۶ واحد مثبت، ملی صنایع مس ایران ۴۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر ۳۷ واحد، بانک پارسیان ۲۸ واحد، بانک تجارت ۲۶ واحد، بانک صادرات ۲۴ واحد و پالایش نفت تبریز۲۳ واحد مثبت در روند افزایش شاخص کل تأثیرگذار بوده است.

روز گذشته علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در تشریح عوامل رکوردشکنی های اخیر بازار سرمایه گفت: افزایش امیدواری ها نسبت به آینده، توسعه زیرساخت های بازار سهام و رکود در بازارهای غیر مولد منجر به رکوردشکنی های اخیر بازار سرمایه شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مجامع سالانه شرکت ها گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش شاخص برگزاری مجامع و تقسیم سود میان سهامداران است.