به گزارش پارس به نقل ازایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند صعودی خود توانست از مرز روانی ۵۱ هزار واحد عبور کرده و رکورد تاریخی دیگری را بر جای بگذارد.

دماسنج بازار سرمایه که در ابتدای سال فعالیت خود را از کانال ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز کرده بود، در نهمین روز تابستان سیزدهمین رکورد خود را ثبت کرد و با رشد ۸۵۰ واحدی به راحتی از کانال ۵۱ هزار واحدی گذشت.

بنابراین با رکورد شکنی جدید بورس و افزایش ۱،۶۸ درصدی شاخص بورس تهران، بازدهی بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون به رقم بی سابقه ۳۳،۶ درصد رسید و بازار سرمایه با این بازدهی در برابر سایر بازارها خودنمایی کرد.

همچنین ارزش بازار سرمایه نیز با افزایش قیمتها در بورس تهران رکورد شکنی کرد و برای اولین بار ۲۴۴ هزار میلیارد تومانی شد.

انتشار گزارش ۳ ماهه شرکتها در کنار تثبیت بازار ارز و رکود بازارهای موازی و کاهش بازدهی به همراه خوش بینی سهامداران به سیاست های اقتصادی دولت آینده آنها موجب شد تا این روزها صفهای خرید سنگین در بورس تهران تشکیل شده و بازار سرمایه در برابر سایر بازارها یکه تازی کند طوری که این روزها افراد بسیاری به دنبال ورود به این بازار باشند.

بنابراین با رکوردشکنی های پیاپی در بورس تهران، سرمایه گذارانی که در بازارهای سکه و ارز فعالیت می کردند با افت شدید این بازارها به بورس تهران هجوم آوردند بنابراین نقدینگی قابل توجهی به سمت بورس تهران وارد شده است این در حالی است که بنا به توصیه همیشگی کارشناسان، سهامداران باید با مطالعه و تحقیق نسبت به خرید و فروش سهم اقدام کنند و از رفتارهای هیجانی بپرهیزند.

به این ترتیب در بازار تاریخی یکشنبه بورس تهران اکثر نمادها به رنگ سبز درآمد و تعداد صف های خرید افزایش یافت به طوری که شرکتهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، امید، پالایشگاه تبریز، مپنا و بانکهای صادرات، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین به همراه پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر مثبت را در رشد ۸۵۰ واحدی شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار امروز سرمایه گذاری توسعه ملی، مخابرات، سیمان فارس و خوزستان، مپنا و پالایشگاه تبریز از بیشترین تقاضای خرید و معدنی املاح ایران، صنایع آذرآب، لیزینگ صنعت و معدن و بانک کارآفرین بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.

بر این اساس در بازار امروز بیش از ۶۹۳ میلیون سهم به ارزش ۲۸۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به رقم بی سابقه ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.