به گزارش پارس ، محمد اسماعیل نیا در گفت وگو با ایسنا گفت: با پی گیری های انجام شده توسط فرمانداران سه شهرستان بردسکن، کاشمر و خلیل آباد به زودی شعبات این صندوق دراین شهرستان ها راه اندازی می شود.

وی به تخصیص ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با یک طرح دو فوریتی بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به این طرح رای دادند و مورد موافقت قرار گرفت و نیز ۸۵۰ میلیارد تومان سال گذشته برای کمک به کشاورزان به این صندوق اعتبار تخصیص داده شد.

اسماعیل نیا در ادامه افزود: با تفاهم نامه ای که با دولت انجام شد، جلوی ۴۰۰ هزار تن واردات گوشت مرغ گرفته شد. اگر این مهم پی گیری نمی شد به اندازه ۲۵ درصد تولید مرغ کشور، واردات داشتیم و ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری گوشتی کشور در آستانه تعطیلی قرار می گرفت.

وی افزود: با اقدامات انجام شده تاکنون ۳۰ هزار تن گوشت مرغ و بیش از ۵۰ هزار تن تخم مرغ از کشور به دیگر کشورها صادر شده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه راه اندازی شبکه دیجیتالی را یکی از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: با پی گیری های انجام شده، مسوولان صداوسیما با راه اندازی این مهم موافقت کردند و مردم منطقه از این شبکه برخوردار هستند.