به گزارش پارس به نقل از فارس، امیر افسر با اشاره به اینکه روند امروز بورس اوراق بهادار تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز قرار گرفته اظهار داشت: یکسری از دارایی ها از بازار طلا و دلار به سمت بورس سرازیر شده است.


وی ادامه داد: سهم هایی که عمدتاً در گذشته روند صعودی داشتند و طی سالهای گذشته به دلیل تنش های بین المللی تحت تأثیر قرار گرفتند با توجه به امیدوار ی به آینده روابط کشور، رو به بهبود می روند.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط فعلی چه سهم ها و گروه هایی سودآورند، گفت: به نظرم بیشتر از آنکه گروه بندی کنیم بهترین کار محک شرکت ها است؛ شرکت هایی که در گذشته تحت تأثیر عوامل سیاسی نتوانسته اند با ظرفیت کامل کار کنند امروز نسبت به آینده امیدوارند.


افسر درباره گروه های خودرویی نیز تصریح کرد: تعیین تکلیف قیمت خودرو تأثیر بسیاری در نوسان سهام این شرکت ها دارند؛ بنابراین تا زمان تعیین تکلیف شرایط این صنعت، کاهش و یا افزایش قابل توجه قیمت سهام سهم این شرکت ها مورد انتظار نیست.


وی بیان داشت: هر خودروسازی که کمتر تولید کند حاشیه سود کمتری خواهد داشت. مشکل اساسی این صنعت این است که از نظر میزان سودآوری در نقطه سر به سر قرار دارد یعنی اینکه میزان تولید در هزینه ها نسبت به درآمد یکسان است.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هم اکنون صنعت خودروسازی در شرایط سربه سر و رو به پایین قرار دارد گفت: هر چه تولید این صنعت بیشتر شود از این میزان فراتر رفته و سودآوری خواهد داشت.