به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی نیکزاد در حاشیه آئین افتتاح ۵۱۵۴ واحد مسکن مهر شرق استان تهران با محوریت شهرستان دماوند، افزود: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی هیچگونه مشکلی نداشت همه در کنار یکدیگر با یک مدیریت واحد کار کردند و کارنامه کاری راه و مسکن کاملا مشخص است.

وی با بیان این که از سال ۸۴ تاکنون ۵۷۱۶۰ کیلومتر انواع راه شامل راه آهن، راه روستایی، راه شهری، آزادراه و بزرگراه ساخته شد که ۱.۷ برابر هشت سال پیش از سال ۸۴ بود، تصریح کرد: این در حالی است که ۴۱۵۰۰ کیلومتر انواع راه نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به احتمال تفکیک وزارت راه و شهرسازی و بازگشت به دوران پیش از ادغام، اظهار کرد: اگر دولت و مجلس تصمیم بگیرند که این وزارتخانه را تفکیک کنند، همانطوری که ظرف ۱۵ رور دو وزارتخانه مسکن و راه و ترابری در یکدیگر ادغام شدند در ۱۵ روز هم این ادغام به وضع قبلی باز خواهد گشت. به عبارت دیگرهیچ اتفاق خاصی نمی افتد چنانچه در ادغام یک مورد خبر سوء نداشتیم و کار را پیش بردیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی در سال جاری برنامه تحویل سریع واحدهای مسکن مهر را برای کنترل بازار اجاره بها در دستور کار دارد، بیان کرد: معتقدیم عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده است، در بحث مسکن در هر منطقه تهران که خانه بخواهید مسکن وجود دارد، اما تا قضیه مالیات اعمال نشود کنترل بازار اجاره مقداری سخت می شود.

نیکزاد ابراز امیدواری کرد، در کنار افزایش تولید، با اتمام ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر و افتتاح آنها تا پایان دولت دهم و همچنین با کمک قوانین و مقررات مالیاتی، بازار مسکن کنترل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور منتخب از شما برای حضور در دولت آینده دعوت کرده است، گفت: بنده سرباز نظام هستم تا زمانی که کاری از دستم بر می آید انجام می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که تعداد قابل توجهی در مسکن مهر پردیس ثبت نام کرده اند، گفت: خیلی از ثبت نام کنندگان هم واجد شرایط نیستند، به همین دلیل دستور بسته شدن یک ماهه سایت را دادم تا شرایط بررسی شود و افراد واجد شرایط شناسایی و ثبت نام انجام شود.

نیکزاد با بیان این که اگر ظرفیت سایت مسکن پردیس هم تکمیل شود، ثبت نام در جایی دیگر انجام می شود، افزود: این بدان معناست که نهضت مسکن مهر ادامه دارد و دولت یازدهم این کار را انجام می دهد و البته اصلاح طرح مسکن مهر حق مسلم این دولت است.