به گزارش پارس به نقل از مهر، با رشد ۵ هزار میلیارد ریالی در یکماه، پیش بینی سود ۱۳ شرکت در هفته منتهی به ۲۵ خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه ماه قبل، چهار هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

شرکت های چند رشته ای صنعتی با ۲ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با یکهزار و ۴۵۹ میلیارد ریال و سیمان، آهک و گچ با ۵۳۶ میلیارد ریال بیشترین پیش بینی سود را در یکماه اخیر به خود اختصاص دادند.

همچنین لاستیک و پلاستیک با ۲۱۸ میلیارد ریال، فلزات اساسی با ۱۵۷ میلیارد ریال و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قندوشکر با ۱۳۵ میلیارد ریال در رتبه های چهارم تا ششم بیشترین پیش بینی سود در یک ماه گذشته قرار دارند.

بر اساس این گزارش، محصولات شیمیایی با ۲۹ شرکت و پیش بینی سود ۷۶ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال همچنان در صدر فهرست بیشترین پیش بینی سود صنایع بورسی قرار دارد.

فلزات اساسی با ۵۶ هزار و ۴۶۹ هزار میلیارد ریال، بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۵۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال، شرکت های چند رشته ای صنعتی با ۳۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۳۸ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال، استخراج کانه های فزای با ۲۹ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال و مخابرات با ۲۱ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال سود پیش بینی کرده و در رتبه های دوم تا ششم قرار گیرند.

سیمان، آهک و گچ با ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با ۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال و مواد و محصولات دارویی با ۵ هزار و ۴۳۰ میلیاردریال و خدمات فنی و مهندسی ۴ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال پیش بینی سود در رده های بعدی جای دارند.

بر اساس گزارش اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، محصولات چوبی با ۱۴ میلیاردریال، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۴ میلیارد ریال و ساخت رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی با ۲ میلیاردریال در انتهای جدول ایستاده اند.

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران متوسط پیش بینی سود صنایع بورسی در پایان روز بیست و پنجم خردادماه امسال را ۶۹۲ ریال اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن با ۳۰۱۵ ریال، گروه وسایل اندازه گیری، پزشکی و اپتیکی با پیش بینی سود ۲۱۱۳ ریال و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۱۷۴۸ ریال در صدر بیشترین پیش بینی سود صنایع بورسی قرار دارند. به دلیل الزام آور نبودن ارائه پیش بینی سود صنعت سرمایه گذاری پیش بینی سود ۱۵ شرکت حاضر در این گروه در گزارش فوق لحاظ نشده است.