به گزارش پارس به نقل از پانا، دو هفته تا آغاز ماه رمضان باقی مانده و تقاضا برای مرغ در حال افزایش است البته اکنون هر کیلو مرغ آماده طبخ با قیمت های متفاوت در بازار مصرف عرضه می شود.

اگرچه بنابر اعلام ستاد تنظیم بازار، ذخیره سازی مرغ به اندازه کافی برای پاسخگویی به رشد تقاضا در ماه رمضان صورت گرفته و قرار است این محصول پروتئینی پرمصرف در تمامی شهرستان ها در نمایشگاه های ضیافت با قیمت مصوب ۵۱۵۰ تا ۵۲۰۰ تومان به فروش برسد اما ریتم رشد قیمت آن تندتر شده است.

علی رغم اینکه بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ آماده طبخ نباید بیشتر از ۵۷۰۰ تومان باشد اما اکنون هر کیلو مرغ در بازار مصرف از ۶۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان به فروش می رسد این در حالی است هر چه به ماه رمضان نزدیکتر می شویم تمایل به خرید این محصول و ذخیره سازی خانگی آن افزایش پیدا می کند.

به گفته حسین مقدم نیا -مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی- با توجه به اینکه در حال حاضر مرغداران هر کیلوگرم مرغ زنده را ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان می فروشند این فرآورده پروتئینی نباید در ماه رمضان بیش از کیلویی ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

همچنین مقدم نیا تاکید کرده است: کافی بودن میزان ذخیره گوشت مرغ و جوجه ریزی در ماه های گذشته مشکلی در تامین گوشت مرغ ماه رمضان وجود ندارد.

با توجه به تجربیات بازار مصرف اگرچه همواره عنوان می شود که ذخیره سازی به حد کافی برای پاسخگویی رشد تقاضا صورت گرفته اما از اکنون قیمت این محصول پروتئینی در بازار رو به افزایش گذاشته است.

پیش از نوروز با توجه به افزایش تقاضا و البته تزریق مرغ منجمد به بازار قیمت این محصول به ۹۰۰۰ تومان نیز رسید.

با توجه به سابقه افزایش قیمت مرغ در ایام خاص و شوک مصرفی به نظر می رسد که تنها عرضه مرغ در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا مانع افزایش قیمت آن در بازار های آزاد نیست، چرا که در حال حاضر هر چه به ماه رمضان و افزایش تقاضا نزدیک می شویم منحنی نرخ مرغ رو به افزایش است.