به گزارش پارس غلامرضا محمدزاده در گفت وگو با ایسنا، درباره دلایل کاهش قیمت طلا و ارز در بازار طی چند روز اخیر اظهار کرد: قیمت ارز در ایران آنچنان تحت تاثیر تحولات جهانی نبوده و بیشتر تحت تاثیر مسائل احساسی و روانی همچون انتخابات است که هیچ پشتوانه اقتصادی مانند افزایش فروش نفت و افزایش تولید ندارد.

وی ادامه داد: تغییراتی که بنا بر مسائل احساسی و روانی در کشور ایجاد می شود تغییر زودگذر بوده و قیمت ها نیز پس از مدتی به روال قبلی بازمی گردد.

این کارشناس مسائل پولی افزود: می توان گفت که همواره اوایل هفته افزایش قیمت و اواخر هفته کاهش قیمت را شاهد هستیم و این موضوع به دلیل آن است که آخر هفته ها با تعطیلی بازار تقاضا همچنان وجود دارد اما آنچنان عرضه ای صورت نمی گیرد واین تقاضا به روزهای اول هفته بعد منتقل می شود و در خرید و فروش خود را نشان می دهد.

محمدزاده با اشاره به این که اخبار و شایعات نیز یکی ازعوامل تاثیرگذار بر قیمت ها هستند گفت: کاهش قیمتی که در این هفته شاهد آن بودیم به دلیل خوش بینی های جامعه و بازار نسبت به تفکرات دولت آینده بوده است.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که تغییرات در شالوده اقتصادی و سیاسی کشور صورت نگیرد نمی توان قیمت ها را پیش بینی و کاهش قیمت طولانی مدتی را برای قیمت ارز در نظر گرفت.

در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز از کاهش قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته خبر داد.

احمد وفادار اظهار کرد: امروز چهارشنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۵هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۵هزار تومان، نیم سکه ۶۴۷هزار تومان، ربع سکه ۴۰۰هزار تومان و سکه گرمی ۲۸۰هزار تومان به فروش رسید.

او درباره قیمت انواع طلا بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار۱۱۵ هزار و ۳۱۰تومان، هر مثقال طلا ۴۹۹هزار و ۵۰۰ تومان و انس جهانی۱۳۷۰ دلار و ۲۰ سنت قیمت گذاری شد.

هم چنین در بازار امروز هر دلار با قیمت ۳۳۸۰ تا ۳۴۰۰ تومان و هر یورو با قیمت ۴۵۵۰ تومان به فروش می رسد.