به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  اظهارات رسمی مسئولان مبنی بر ضرورت سهمیه بندی بنزین در سال 98 و اطلاع رسمی منابع آگاه وزارت نفت از این اقدام چراغ خاموش دولت، سبب بروز واکنش نمایندگان مجلس علیه این اقدام دولت شد تا بحث منتفی شدن سهمیه بندی بنزین در سال 98 قوت بگیرد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اخیر شایعاتی در جامعه خبر ی مبنی بر گرانی بنزین مطرح شده استکه متاسفانه بعضی از مسئولین به ویژه ریاست محترم مجلس به گونه ای صحبت کرده اند که گویا قانون چنین اجازه ای را به دولت داده است.بر اساس این خبر عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به نص صریح قانون دولت فقط با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی واجتماعی اجازه افزایش قیمت حاملهای انرژی را دارد، اما شرایط موجود اقتصادی و به ویژه وضعیت اجتماعی حاکم بر فضای کشور، به هیچ عنوان برای اجرای این قانون مناسب نیست.طبق این خبر وی ادامه داد: مضاف بر این دولت باید براساس بودجه سالانه این قانون را اجرایی نماید، حال آنکه در چارچوب بودجه سالانه موجود (لایحه بودجه ۹۸) دولت این اجازه را ندارد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  در پی اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین تا نرخ 2500 تومان و آغاز سهمیه‌بندی بنزین، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی اظهارات متفاوتی را بیان کردند.طبق اخبار برخی از نمایندگان به دولت بابت عدم در جریان گذاشتن مجلس بابت از اتخاذ چنین تصمیم مهمی انتقاد کردند. بر اساس این خبر حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت؛ دولت درصورت گرفتن چنین تصمیمی مجلس را در عمل انجام شده قرار داده است. طبق این خبر هدایت‌الله خادمی نیز در پی انتشار خبر افزایش قیمت بنزین در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: افزایش قیمت سوخت مساوی با گران‌تر شدن قیمت کالاها است در حالی که مردم دیگر طاقت گرانی بیشتر را ندارند.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  محسن کوهکن با وجود محتمل بودن خبر افزایش قیمت بنزین و رد نکردن کامل آن از سوی وزیر نفت معتقد است؛ قوه قضاییه باید با مسئولانی که خبر گرانی بنزین را بیان کردند، برخورد کند.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه افزایش قیمت بنزین در فصل بررسی بودجه سال 98 در کمسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت اما مجلس درباره گران شدن بنزین تصمیمی نگرفت.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه سران سه قوه درباره سهمیه بندی بنزین در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تصمیم گرفته اند، گفت: دولت باید درباره این تصمیم به مردم توضیح دهد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  مشاور سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع سهمیه بندی بنزین پروسه ای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره آثار تورمی سهمیه بندی بنزین فکری شده است، گفت: این موضوع تازه ای نیست و مسئله سهمیه بندی برای کالاها و خدمات مختلفی در گذشته اجرایی شده است. طبق این خبر وی افزود سهمیه بندی گاهی به دلیل کنترل قیمت اعمال می شود و گاهی برای کاهش مصرف یک کالا و برای جلوگیری از آثار بعدی آن مانند کاهش آلودگی یا کاهش قاچاق سوخت، صورت می گیرد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پیشنهاد ما این است که سهمیه بندی بنزین و استفاده ازکارت سوخت اجرایی شود اما قیمت بنزین داخلی افزایش نیابد درعوض بنزین مازاد برمصرف توسط دولت صادر شود. طبق این خبر سید محمد حسینی با اعلام اینکه طرح حمایت از سیل زدگان به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است، گفت: ایرادی نسبت به محل تأمین منابع جبران خسارت سیل زدگان مطرح شد.با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر برداشت مشروط از صندوق توسعه ملی، مقرر شد منبع دیگری برای جبران خسارات ناشی از سیل پیش بینی شود و این موضوع از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به بنده ارجاع شد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی در زمان لایحه بودجه ۹۸ نظر خود را درباره افزایش قیمت بنزین ارائه کرده است، اظهار کرد: دولت در سال جاری پیرامون افزایش قیمت بنزین یا حامل‌های انرژی لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکرده است.طبق این خبر وی افزود: بعضی از نمایندگان نه کمیسیون انرژی مجلس اظهارنظرها و طرح‌هایی را درباره قیمت حامل‌های انرژی داشتند که نتیجه آن افزایش قیمت سوخت را فراهم می‌کرد در کمیسیون انرژی مورد تصویب قرار نگرفت و در صحن علنی مجلس هم رای نیاورد. بر اساس این خبر قره‌خانی خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون به طورکلی در جریان اینکه قرار است درباره قیمت بنزین چه اتفاقی رخ دهد و کدام نهاد در این باره تصمیم‌گیری کند اطلاعی نداریم از این رو بنده در جایگاه حقوقی و به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نمی‌توانم در این باره نظری را ارائه دهم.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر   «احمد سالک»، عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی یکی از عوامل گران کردن کالاها از جمله کاغد است. شاهد بودیم که مسئله بنزین در فضای مجازی چه غوغایی بپا کرد و سوژه ای شد برای بیگانگان که علیه نظام اظهارنظر کنند و این موضوع، منجر به تحریک عده ای هم در داخل شد.

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  عضو کمیسیون فرهنگی بیان کرد:  دلال های بی انصافی که در بازار هستند و با بیرون ارتباط دارند از دلایل گرانی کاغذ هستند. نکته دیگر ضعف مدیریت کنترل بازار کاغذ است.

اخبار اقتصادی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.