به گزارش پارس به نقل از فارس، سکه آتی در تمام قراردادها طی یک هفته اخیر با کاهش قیمت معامله می شود، به طوری که سررسید خردادماه نسبت به بیشترین نرخ معامله شده، حداقل یکصد هزار تومان کاهش قیمت خورد و در سررسید تیرماه نیز همین کاهش نرخ دیده می شود.

بر اساس این گزارش، قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیرماه تا لحظه تنظیم این گزارش یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و با حجمی نزدیک به ۷۳۰ قرارداد معامله می شود.

همچنین قراردادهای آتی سکه طلا تحویل مرداد و شهریور ماه هر کدام با ۱.۰۸ درصد کاهش یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان و ۱.۱۲ درصد کاهش یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شود.

این گزارش اضافه می کند: حجم این دو سررسید نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ قرارداد است که در مجموع به ارزش ۶۰ میلیارد تومان داد و ستد می شود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بازار معتقدند کاهش قیمت دلار و سکه در بازار نقدی و همچنین در پایان زمان معاملاتی سکه آتی کاهش هر اونس طلا در بازارهای جهانی و چرخش آن در محدوده یک هزار و ۳۷۳ دلار از عوامل اصلی این کاهش قیمت است.

تحلیل گران بازار معتقدند، قیمت دلار و سکه در بازار نقدی باز هم کاهش خواهد یافت و به نظر می رسد حباب موجود در قیمت سکه با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و دلار در بازار آزاد کمتر شود.

به گزارش فارس روز گذشته، سکه طلا تحویل تیرماه با کاهش ۲ درصدی، یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد، قراردادهای آتی سکه طلا تحویل مرداد و شهریور ماه جاری نیز از کاهش قیمت مستثنی نبودند و هرکدام به ترتیب ۲.۲۳ درصد، یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان و ۱.۰۳ درصد کاهش، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش شدند.