به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ضیغمی با اشاره به تعهدات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر عرضه بنزین یورو۴ در کشور گفت: هم اکنون برخی از پالایشگاه های کشور در حال تولید بنزین با استاندارد یورو۴ هستند و مابقی پالایشگاه ها نیز به ترتیب به سمت تولید این نوع سوخت با کیفیت حرکت می کنند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش گفت: علت تاخیر در عرضه سوخت یورو ۴ در تهران و کلانشهر ها این است که هم اکنون در حال ذخیره سازی این نوع بنزین هستیم و به محض تکمیل شدن مخازن ذخیره سازی و رسیدن تا حد قابل قبول حتما کار عرضه در کلان شهر ها آغاز می شود که به نظر می رسد این کار به زودی انجام خواهد شد.

ضیغمی خاطرنشان کرد: براساس برنامه قصد داریم اول عرضه این سوخت در تهران آغاز شود و به ترتیب در همه کلان شهرها این سوخت عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز داود عربعلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بنزین یورو ۴ هنوز در جایگاه های سوخت شهر تهران عرضه نشده است از آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای عرضه این نوع سوخت در جایگاهها در صورت تامین آن به میزان لازم خبر داد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از اعلام آمادگی این نهاد برای توزیع بنزین یورو ۴ خبرداد و تصریح کرد: شرکت پخش آمادگی دارد، که برپایه رقم درخواستی شرکت پالایش اقدام به توزیع این فرآورده نفتی کند.

وی با اذعان به اینکه قرار بود بنزین یورو ۴ از ۲۵ خرداد در تهران آغاز شود گفت: هم اکنون با پیگیری مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بخشی از نیاز ۱۵ میلیون لیتری تهران تامین شده است و این روند تا رسیدن به میزان لازم ادامه دارد.

عربعلی افزود: بزودی و به محض تامین میزان لازم سوخت یورو ۴، عرضه آن در تهران آغاز خواهد شد.