به گزارش پارس ، علی اکبر لبافی در گفت وگو با فارس، با اشاره به وضعیت برنامه ریزی برای هدف گذاری اشتغال و تعهدات استان ها در سال جاری اظهار داشت: امسال در مجموع ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اینکه مباحث و مشکلات اشتغال و برنامه ها در کارگروه های تخصصی شورای عالی اشتغال بررسی می شود، بیان داشت: طبق برنامه ریزی دو هفته آینده جلسه این شورا برای نهایی شدن برخی امور برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز سهم اعتبارات اشتغال استان ها برای اجرا به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد.

لبافی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار میلیارد تومان از مجموع اعتبارات اشتغال ابلاغ شد، تصریح کرد: همچنین ۷ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک های تخصصی، ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و نیز ۵ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها نیز در روزهای آینده به استان ها ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی ها مصوب شده تا یک درصد نرخ بیکاری کاهش و نیز یک درصد نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یابد.

به گزارش فارس براساس هدف گذاری، دولت برای ایجاد اشتغال در کشور ۱.۱ میلیون شغل را مد نظر قرار داده و سهم استان ها نیز مشخص شده است.

همچنین در مجموع ۶۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری برای ایجاد فرصت های شغلی در کشور پیش بینی شده است.