به گزارش پارس نیوز، 

 این روزها با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی رفع عیوب وسایل نقلیه برای مردم یک امر ضروری است بر همین اساس مسافران باید قبل از سفر با مراجعه به مراکز تعمیر خودرو سلامت وسایل نقلیه را ارزیابی کنند تا در مسیر دچار مشکلی نشوند.

در این برخی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری یا سهل انگاری و موارد دیگر خودروی خود را قبل از سفر چک نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا در حین سفر یا در مسیر خودروی آنها دچار نقص فنی شود.

مواردی نظیر خرابی در سیستم روشنایی خودرو، پنچری خودرو از جمله موضوعاتی است که عموم مردم با آن دچار مشکل هستند. علاوه بر این در جاده‌های کوهستانی و پر ترافیک مثل چاده های هراز وچالوس و فیروز کوه مشکل جوش آوردن خودرو هم اتفاق می افتد. این مورد دلایل مختلفی که یکی از آنها خرابی ترموستات خودرو است که باید توسط مکانیک مجرب تعویض شود. بعد از رفع این موضوع باید آب رادیاتور کامل با محلول 50 درصد ضد یخ و آب تعویض و مجدداً مورد هواگیری قرار گیرد. البته کمبود آب رادیاتور هم در برخی از مواد به دلیل داشتن هوا در سیستم خنک کننده موتور ایجاد می‌شود که باید به مکانیک مجرب مراجعه شود.

علاوه براین در مواردی خرابی در رادیاتور هم ایجاد می‌شود که باید قطعه تعویض و یا با پارچه یا نوعی کیسه پلاستیکی به گونه‌ای بسته شود که هوایی از آن خارج نشود. خرابی شلنگهای رادیاتور هم ممکن است در مواردی نشتی داشته باشند که باید تعویض شوند. مورد بعدی در ضمینه جوش آوردن می تواند از کمبود آب رادیاتور باشد که به دلیل داشتن هوا در سیستم خنک کننده موتور می باشد که باید به مکانیک مجرب مراجعه شود.