به گزارش پارس ، غلامرضا مهرداد امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف برق کشور در آستانه فصل تابستان، گفت: روز گذشته رکورد مصرف برق ایران از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون از مرز ۴۲ هزار و ۱۵۰ مگاوات عبور کرد.

مدیرکل دفتر فنی توانیر با اعلام اینکه پیش بینی می شود در روزهای پیک مصرف برق تابستانی متوسط مصرف انرژی الکتریکی به ۴۶ تا ۴۷ هزار مگاوات افزایش یابد، تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون ظرفیت تولید برق کشور حدود ۷۰ هزار مگاوات بوده که امکان تولید برق تا ۴۹ تا ۵۰ هزار مگاوات در روز وجود دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر تمامی نیروگاه های برق کشور به منظور تامین برق تابستانی مشترکان در آمادگی کامل قرار دارند، اظهار داشت: هیچگونه نگرانی بابت تامین برق تابستانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته سه تا چهار هزار مگاوات برق ذخیره هم در کشور وجود داشت، تبیین کرد: به عبارت دیگر با وجود جهش مصرف برق اما ذخیره برق کشور حدود ۳ تا ۴ هزار مگاوات بوده است.

مهرداد با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پیش از فرا رسیدن روزهای پیک مصرف برق تابستانی سه طرح جدید افزایش تولید برق وارد مدار بهره برداری شود، بیان کرد: بر این اساس احتمال وجود دارد که دو طرح گازی و بخاری نیروگاه های ایرانشهر و ابادان هر یک با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وارد چرخه تولید برق شوند.

مدیرکل دفتر فنی توانیر در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی می شود یک واحد جدید ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه برق سیاه بیشه هم تا پیش از فرا رسیدن روزهای پیک مصرف برق تابستانی وارد مدار شود.

به گزارش مهر، وزارت نیرو هم امروز با انتشار گزارشی اعلام کرده است: پیک مصرف برق کشور روز گذشته (شنبه ۲۵ خردادماه ۹۲) در مقایسه با روز مشابه سال گذشته بیش از ۲۱۲۰ مگاوات افزایش یافته است صنایع کشور هم در روز گذشته سه هزار و ۲۲۵ مگاوات برق مصرف کردند.