به گزارش پارس ، علی یارمحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این جلسه پیرو بخشنامه ۲۵۲/۹۲/۵۰۱۱ در تاریخ ۰۷/۰۲/۱۳۹۲ سازمان تأمین اجتماعی کل کشور و دعوتنامه شماره ۴۵۱۹/۹۲/۱۷۰ در تاریخ ۱۸/۰۳/۹۲ سازمان در لرستان برگزار شد و قرار بود تا مفاد این بخشنامه بررسی شود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در این جلسه تنها موردی که به آن اشاره نشد متن بخشنامه بود و بیشترین وقت حاضران به استماع نظر و دیدگاههای مسوولان سازمان گذشت و هیچ اشاره ای به اصل موضوع نشد.

یار محمدی با انتقاد از رفتار مسوولان سازمان تامین اجتماعی در لرستان افزود: این رفتارها توهین به مقام کارگر بوده و نشان دهنده عدم آشنایی آنها با سازمانی است که در آن اشتغال دارند.

به گفته وی سازمان تأمین اجتماعی سازمانی خصوصی است که با پول کارگران اداره می شود ولی متاسفانه کارگران در اموال و اندوخته های خود سهم و جایگاهی ندارند.

دبیر کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: مسوولان سازمان در لرستان می گویند بیمه کارگران ساختمانی ارزان قیمت است و سازمان فقط هفت درصد از حق بیمه (مجموع حق کارگران و کارفرمایان) را می گیرد و شهرداری ها با توجه به قانون بیمه کارگران ساختمانی با این سازمان همکاری ندارند بنابر این سازمان ترجیح می دهد در خصوص پالایش و احراز هویت شغلی کارگران ساختمانی هر کاری که تشخیص می دهد، حتی تفاهم با شرکتهای اقتصادی که به زیان کارگران است، انجام دهد.

وی گفت: تشکل های کارگری همواره دارای جایگاه والای دینی بوده و هستند و کارگران نیز جزو اقشار زحمتکش و مهرانگیز جامعه به شمار می روند.

دبیر کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور معتقد است در حال حاضر سوء استفاده از بیمه کارگران ساختمانی در کشور مشهود بوده و در استان لرستان نیز از شدت بیشتری برخوردار است و مقاومت سازمان تامین اجتماعی از ورود تشکلهای کارگری در این بخش دارای شبهه است و بی تردید صداقت عمل این سازمان را زیر سوال می برد.