به گزارش پارس نیوز، 

در ابتدای هفته جاری قیمت جدید محصولات سایپا و پارس خودرو اعلام شد و تمام کسانی که از این شرکت خودرو "پیش خرید" کرده بودند در شوک بزرگی فرو رفتند. مشتریانی که در تابستان محصولاتی چون برلیانس و چانگان را با موعد تحویل پاییز سال جاری ثبت نام کرده بودند به گفته خودشان نه تنها سودی نبرده اند بلکه با ضرری سنگین مواجه شد‌ه‌اند.

گزارش میدانی صبح امروز از سطح نمایندگی‌های سایپا حکایت از شکایت و نارضایتی تمام ثبت‌نام کنندگانی را داشت که برای انصراف به این شرکت مراجعه کرده بودند.

به گفته آنها در زمان ثبت نام (مرداد) همین خودروها با قیمت بسیار پایین تری در بازار وجود داشت و ما با سرمایه کمتری می‌توانستیم صاحب خودرو شویم ولی سایپا ما را نقره داغ کرده و پس از چند ماه نگه داشتن پول ما حالا خودروها را با قیمت نجومی به ما تحویل میدهد که حتی بالاتر از قیمت بازار است.

وقایع خودرویی مردادماه را بررسی می کنیم:

در 10 روز ابتدایی مردادماه خودروی برلیانس با پیش پرداخت 33 میلیون تومان از جانب مشتریان در شرکت ثبت نام شده است. خودروی برلیانس 330 در مردادماه در بازار بین 75 تا 80 میلیون تومان در بازار قیمت داشته است یعنی کسی که خودرو ثبت نام کرده بود میتوانست با اضافه کردن مبلغی حدود 45 میلیون تومان به نرخ ثبت نامی خود همین محصول را از بازار خریداری کرده و همان روز صاحب خودرو شود.

cwry3h979j8jdpwoxg9.jpg

اما حالا در دی ماه مشتری پس از گذشت 5 ماه باید برای تسویه حساب حدود 70 میلیون تومان به شرکت بدهد یعنی 25 میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار در مردادماه!

این پایان ماجرا نیست و سایپا سورپرایزی دیگر برای مشتری در نظر گرفته است. سایپا با ارسال دعوتنامه به مشتریان اعلام میکند که پس از تسویه حساب با قیمت روز، خودرو را 60 روزه به شما تحویل میدهیم که این موضوع در دعوتنامه خودروی چانگان با موعد تحویل آبان آمده است.

suiuyka4exlhoy8qwrjt (1).jpg

حالا مشتری مانده و حواله‌های بی ارزش در دستانش. هم اکنون کسانی که برای انصراف به شرکت مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود مبلغ پیش پرداخت شما با سود 12 درصد محاسبه شده و ممکن است 3 ماه دیگر پول بدستتان برسد.

در همین زمینه "محسن" یکی از مخاطبان سایت می نویسد:

شرکت سایپا ماشین های ثبت نام شده رو از قیمت بازار داره گرون تر میده. پول مارو به گروگان گرفته.والا بخدا ما مصرف کننده هم هستیم. دلال نیستیم. تحصیل کرده مملکت هستیم. من خودم ماشین چانگان تحویل دی ماه نوشتم. به من سایپا میگه 127 میلیون. همین الان بازار 125 میلیون التماس میکنن.شرکت الکی میگه نه من قیمت بازار رو 133 در نظر میگیرم.این درست نیست. پول ودیعه ثبت نام رو هم گروگان گرفته. انصراف میدی 3 ماه برمیگردونه.

نتیجه گیری نهایی از این موضوع این است که سایپا جوری مشتری را گرفتار کرده که اول خودرو را میخواهد با قیمتی بالاتر از بازار به گردن مشتری بیاندازد و دوم اینکه نه مشتری توانایی انصراف دارد چون نه قراردادها صلح ندارد که بخواهد به کسی دیگر واگذار کند و نه سایپا توانایی دارد پول آنها را پس بدهد. پس برای مشتری چیزی نمانده جز ضرر در ضرر و ناامیدی.

شرکت سایپا که به بهانه تحریم و نبود قطعه محصولات خود را به مشتری تحویل نمیداد حالا با افزایش قیمت‌های شدید، توانسته تحریم ها را دور بزند و سریعا قطعات خودرو را دریافت کند و خودرو را با قیمت جدید و نزدیک به بازار به مشتری تحویل دهد!