به گزارش پارس ، غلامرضا خادمی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: از آنجایی که در جلسات بررسی حق مسکن و خواربار کارگران به دلایل مختلف به نتیجه قابل قبولی نمی رسیم انتظار ما این است که نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی قبل از تشکیل جلسه بعد در مورد حق مسکن و خواربار کارگران با یکدیگر مذاکره کنند و به تفاهم نسبی برسند و پس از آن دولت نظرش را به شورا اعلام کند.

وی افزود: اگر هر کدام از شرکای اجتماعی به وظیفه خود عمل کند و وزارت کار هم از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی نکند، مطالبات کارگران به نتیجه می رسد.

خادمی زاده ادامه داد: بحث افزایش صد درصدی حق مسکن و افزایش ۶۰ درصدی بن نقدی کارگران، ۹۰ درصد شعاری و آماری است و بیشتر از آنکه عملیاتی باشد و در سبد هزینه خانوار کارگری تاثیر گذار باشد جنبه تبلیغات روانی دارد بنابراین تا زمانی که دولت مسوولیتهای خود را در قبال بخشی از وظایف مهمی که به عهده دارد انجام ندهد با این مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه با انتقاد از توقف بن های خرید کارگری مدعی شد: دلیل از بین رفتن بن های کارگری، مخالفت وزارت کار به ویژه حوزه روابط کار با اتحادیه کارگران (امکان) بود، آنها قرار بود اشکالات طرح را برطرف کنند نه آنکه طرح را متوقف کنند.

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور خاطرنشان کرد: آنچه انتظار می رود این است که وزارت کار به هر نحو که شده این طرح را با رفع نواقص آن احیا کند و به دلیل اختلافات سلیقه ای آن را از بین نبرد.

به اعتقاد خادمی زاده کارگران کمترین نقش را در تورم، افزایش هزینه ها و بالارفتن نرخ ارز دارند اما همواره بیشترین هزینه ها را در زندگی می پردازند در حالی که تامین بخشی از هزینه های خانوارهای کارگری و برقراری مجدد بن کارگری و کارت های اعتباری به عهده ی دولت است.