به گزارش پارس نیوز، 

آمازون اعلام کرده که به مناسبت تعطیلات سال نومیلادی، ده ها میلیون نفر به عنوان مشترکین جدید این غول خرده فروشی آنلاین ثبت نام کرده اند.

بر این اساس میلیونها مشتری برای نخستین بار در سراسر جهان از سرویسهای آمازون استفاده کرده اند که در مقایسه با سال گذشته میلادی رکوردی خیره کننده است. اغلب خریداران به دنبال خرید آمازون اکو بوده اند.

به طور خاص، آمازون گفت که دستگاه های برتری که به مناسبت تعطیلات فروخته شامل این موارد است: Echo Dot، Fire TV Stick 4K و Echo .

به نظر می رسد علت اصلی این فروش بالا، تخفیفهایی است که آمازون به مناسبت پایان یافتن سال2018 و آغاز سال جدید قائل شده استبرای مثال،مشابه همین رکوردها نیز در جمعه سیاه ثبت شد و  Echo Dot بالاترین رکورد فروش آمازون را به خود اختصاص داد.

این امر نشان می دهد آمازون افزون بر آن که یک غول خرده فروشی سرشناس است، یک مزیت رقابتی بالقوه برای تسخیر بازار بلندگو هوشمند  و رقابت جدی با شرکت هایی مانند گوگل، اپل و تولید کنندگان چینی مانند علی بابا و شیائومی دارد.

در آمریکا، آمازون در حال حاضر سرشناس ترین فروشنده بلندگوهای هوشمند است اما در سطح بین الملل، گوگل و برخی شرکت های دیگر موفق تر هستند.

رکورد فروش کریسمس آمازون تنها به ایالات متحده محدود نمی شود و در استرالیا، سنگاپور،هلند و لوکزامبورگ، نیز ثبت شده است. آمازونن در انگلستان، اسپانیا، مکزیک، ژاپن و هند نیز بسیار موفق  است. امروزه بخش بزرگی از استراتژی آآمازون، افزایش مشتریان بین المللی و اقبال در سطح جهانی است.

انتهای پیام/