به گزارش پارس نیوز، 

به طور معمول اثر افزایش قیمت مسکن در کلانشهر تهران با چند ماه تاخیر به حومه پایتخت سرایت می‌کند. از پاییز سال گذشته رشد قیمت در مناطق 22 گانه تهران شدت گرفت و تا آذرماه امسال در مقایسه با سال 97 قیمت‌ها به طور میانگین 92.6 درصد افزایش یافته است. از اواخر بهار امسال نیز این اتفاق تاثیر خود را بر شهرهای اطراف تهران گذاشت که پروژه‌های مسکن مهر نیز از آن بی نصیب نمانده‌اند.

به‌عنوان نمونه سال گذشته واحدهای مسکن مهر پردیس حداکثر با قیمت 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما همان واحدها امروز تا 340 میلیون تومان نیز داد و ستد می‌شود. در پرند نیز این‌گونه است؛ در این شهر سال گذشته در بازار آزاد قیمت یک واحد مسکونی مهر بدون احتساب وام 35 تا 40 میلیون تومان بود این در حالی است که امسال به حدود 100 میلیون تومان در واحدها آماده تحویل و حدود 70 میلیون تومان در واحدهای نیمه تمام رسیده است.

در این شرایط دلالان مسکن مهر پس از وقفه‌ای سه ساله مجددا دست به‌کار شده‌اند. آنها با ارسال پیامک‌هایی با مضمون " خریدار مسکن مهر پرند شما هستم، آقای... بهترین مشاور برای خرید و فروش مسکن مهر با شماره زیر تماس بگیرید...»

خبرنگار ما با یکی از این شماره‌ها تماس گرفت. آقای "ک" در پاسخ به این پرسش که مسکن مهر را با چه قیمتی خریداری می‌کنید، گفت: قیمت‌ها به میزان واریزی بستگی دارد؛ اگر واریزی متقاضی کامل باشد حدود 40 میلیون تومان مسکن مهر را خریداری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا واحد مسکن مهر را با این قیمت خریداری می‌کنید در حالی که قیمت ان هم‌اکنون 65 تا 70 میلیون تومان است، افزود: ما پول خوبی برای مسکن مهر می‌پردازیم، قیمت‌ها همچنان در حال کاهش است و اکثر مالکان به همین دلیل در حال فروش آنها هستند.

وی در توضیح دلایل این کاهش نیز گفت: قیمت خانه در حال کاهش است چون دلار در حال ارزان شدن است، اگر نفروشید ضرر می‌کنید.

یکی از گلایه‌های سال‌های اخیر متقاضیان مسکن مهر این‌ بوده که چرا شرکت عمران شهر پرند پس از واریز آورده‌ هیچ سراغی از آنها نمی‌گیرد. پیگیری‌های مکرر برای آگاهی از آخرین وضعیت مسکن مهر از سوی متقاضیان این شهر نیز تاکنون نتیجه‌ای چندانی نداشته است. حال در این شرایط، مشخص نیست دلالان مسکن مهر چگونه و از چه مسیری به شماره همراه متقاضیان دست یافته‌اند. البته این مسئله تا حدودی متقاضیان را از بلاتکلیفی خارج کرده و می‌دانند همچنان در شهر پرند صاحب عرصه یک واحد مسکن مهر هستند.

انتهای پیام/