به گزارش پارس نیوز، 

خیابان آزادگان (بیست و چهارمتری) اهواز در روز پنجشنبه نسبت به روزهای گذشته شاهد حضور بیشتر دلالان دلار بود تا جایی که نرخ امروز خرید و فروش این واحد پولی دستخوش تغییرات چشم گیری در مقایسه با قیمت 10 هزار و 500 تومانی پایتخت شد.

با وجود غیرفعال بودن صرافی ها بازار خرید و فروش دلار اهواز در حال نزدیک شدن به کانال 9 هزار تومان است.

این واحد ارزی امروز در اهواز با قیمت 10 هزار و 100 تومان توسط دارندگان دلارهای خانگی به دلالان فروخته شده و با قیمت 10 هزار و 200 تومان توسط دلال ها عرضه شد.

«م.ر» یکی از دلال های خیابان بیست و چهارمتری اهواز در این باره می گوید: در حال حاضر قیمت دلار در تهران 10 هزار و 500 است اما با این وجود خرید و فروش این واحد ارزی در اهواز زیر نرخ بازار پایتخت است.

وی ادامه داد: این وضعیت به دلیل عرضه دلارهای خانگی است که مردم به بازار آورده اند و در صورت تداوم این روند قیمت ها بازهم با تغییراتی همراه خواهد بود.

«ص.ج» نیز یکی از صاحبان دلارهای خانگی است که در این باره بیان می کند: در هفته های اخیر نرخ دلار روند کاهشی داشته و شدت این روند مربوط به روز گذشته با قیمت 9 هزار و 900 تا 10 هزار تومان بود که در کمتر از 24 ساعت کاهش یک هزار تومانی در خصوص این واحد پولی صورت گرفت.

وی می افزاید: این امر باعث نگرانی هایی برای افرادی مانند من شده که دارای دلارهای خانگی هستند .

او که کاهش بیشتر نرخ دلار را دور از انتظار نمی داند، می گوید: بر همین اساس ترجیح می دهم که بخشی از دلارهای موجودم را بفروشم تا کمتر ریسک کنم.

با وجود اینکه برخی دلالان دلار خیابان آزادگان اهواز در زمینه فروش کم کار هستند اما برای خرید دلار امروز بسیار پرکار حضور پیدا کردند تا شاید بتوانند تعداد بیشتری دلار خریداری کنند.

خیابان بیست و چهارمتری اهواز همچنان محل تاخت و تاز دلالان است و در این میان صرافی ها یا تعطیل هستند و یا اینکه با اعلامیه هایی که به تابلوهای خود چسبانده اند از هرگونه خرید و فروش ارز خودداری می کنند.

* بانک مرکزی و کاهش قیمت دلار

در همین رابطه نیز رئیس بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بازار ارز را در کنترل این بانک دانست و نوشت: آنچه که امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن می باشد و بانک مرکزی به دور از هیجانات غیرضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می کند.

عبدالناصر همتی در بخش دیگری از پیام خود نحو دخالت در بازار ارز را بخشی از برنامه مدیریت بازار اعلام کرد و از مردم خواست تا با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

بازار ارز در هفته های اخیر روند نزولی قیمت را در پیش گرفته است به شکلی که دیروز برای ساعتی هر دلار آمریکا به زیر 10 هزار تومان رسیده و حدود 9 هزار و 950 تومان معامله شد.

انتهای پیام/