به گزارش پارس نیوز، 

اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم 2018 کمی بیشتر از آنچه تخمین زده می‌شد، کند شد. ولی سرعت آن به اندازه کافی خوب بود که میزان رشد را مطابق با هدف 3 درصدی دولت ترامپ نگه دارد. به نظر می‌رسد شتاب رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم کمتر شده باشد.
وزارت اقتصاد آمریکا در روز جمعه در سومین گزارش رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم اعلام کرد تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 3.4 درصد افزایش یافته است. این عدد کمی پایین تر از 3.5 درصد تخمین زده شده در اکتبر و بالاتر از ظرفیت رشد اقتصاد است که به نظر اقتصاددانان حدود 2 درصد برآورد شده بود.
بررسی گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، کاهش هزینه های مشتری و صادرات را نشان داد. هزینه های تجاری تجهیزات و ساختارهای غیر مسکونی و سرمایه‌گذاری‌های غیر مسکونی هم کاهش داشته اند.
اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم از آوریل تا ژوئن با نرخ 4.2 درصد رشد کرده بود.
فدرال رزرو در روز چهارشنبه برای چهارمین بار در سال جاری نرخ بهره را بالا برد ولی برای سال آینده افزایش کمتری را پیش بینی کرده است و اعلام کرد دوره سخت گیری آن در مقابل بی ثباتی بازار مالی و کاهش رشد اقتصاد رو به پایان است.
بانک مرکزی آمریکا پیش بینی خود را از رشد اقتصادی برای سال 2019 پایین آورد.
بسته کاهش مالیات 1.5 تریلیون دلاری دولت ترامپ با تشویق هزینه‌های مشتری، رشد اقتصادی را به جلو راند. انگیزه مالی بخشی از اقداماتی است که کاخ سفید برای تقویت رشد سالانه به سه درصد در یک مبنای قابل تحمل اتخاذ کرده است.
ولی به نظر می‌رسد اقتصاد در سه ماهه چهارم سال به خاطر کاهش گسترده تجارت، هزینه های تجاری تجهیزات و یک بازار بی رونق مسکن کند شود.
انتظار می رود در 2019 با پایان انگیزه های مالی و جنگ تلخ تجاری با چین و کاهش تولید، رشد اقتصاد کند شود. کارشناسان تخمین می‌زنند رشد اقتصادی در چهارمین فصل 2018 حدود 2.9 درصد باشد.
میانگین تولید ناخالص داخلی آمریکا که معیاری برای اندازه گیری فعالیت اقتصادی است، در دوره جولای تا سپتامبر 3.8 درصد رشد داشت.
هزینه و خرج کردن مشتریان که مسئول بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا است، با نرخ 3.5 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافته است این رقم در نوامبر 3.6 درصد پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/