به گزارش پارس نیوز، 

رضا رحمانی در این نشست سرمایه در گردش اختصاص یافته به سرمایه گذاران استان کرمانشاه را حدود 600میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای بهبود وضعیت واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است و باید مسولان استانی برای جذب این اعتبارات و تزریق به صنایع اقدام کنند.

رحمانی در ادامه توسعه مناطق محروم را از پروژه های ویژه وزارت صمت برشمرد و خاطر‌نشان کرد: ظرفیت های موجود و پتانسیل ها برای اجرای این مهم مورد بررسی قرار گرفت و شاخص هایی نیز برای تحقق این موضوع احصا شد.

وی افزود:پس از بررسی های متعدد در فاز اول 10 استان کمتر توسعه یافته صنعتی شناسایی و شاخص هایی مانند نرخ بیکاری، تعداد کارگاه ها، تعداد شاغلین و ارزش افزوده صنعت برای بررسی وضعیت این استان ها درنظر گرفته شد.

وزیر صنعت تصریح کرد:استان کرمانشاه نیز از جمله استان هایی بود که وضعیت آن مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز در حال شناسایی راهکارهای اجرایی برای توسعه استان هستیم. رحمانی با تاکید بر اینکه تصمیمات باید عملیاتی و اجرایی باشد ، تصریح کرد: به همین دلیل ما اصرار داریم با امکانات موجود و شناسایی امکانات مورد نیازبرنامه هایی که قابلیت اجرایی دارد، در دستور کار قرار بگیرد.

وی درادامه برتکمیل طرح های بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی استان تاکیدکرد و افزود: در حال حاضر 34واحدصنعتی و معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد مشغول به فعالیت هستند که درصورت حمایت و تلاش مسولان استانی می توانند تا دوسال آینده به بهره برداری برسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بایدهر تصمیمی که درگذشته برای استان اتخاد شده مرور شود و در شرایط فعلی براساس منابع موجود تصمیمات عملیاتی گرفته شود.

وزیرصنعت با اشاره به سهم 30درصدی بخش صنعت، معدن وتجارت ازGDPکشور افزود:سیاست ها و برنامه های وزارت صمت در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم حرکت می کند‌.

وزیرصنعت در ادامه بهبود روابط تجاری و صنعتی استان با کشورهای همسایه ، برگزاری نمایشگاه دایمی در عراق را ازجمله برنامه های مهم در استان عنوان کرد و گفت:استان کرمانشاه با کشورهایی مانند عراق دارای مرز مشترک است و از موقعیت کشاورزی، گردشگری و اقلیم مناسبی نیز برخوردار است به همین دلیل با ترسیم نقشه راهبردی و برنامه ریزی هدفمند می تواند در شرایط مناسبی از نظر توسعه یافتگی قرار گیرد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به تفاهم نامه وزارت صمت با سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در تبصره 18قانون بودجه، وزارت صنعت سه برنامه هدفمند برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، نوسازی و بازسازی صنایع و توسعه خوشه های صنعتی با اعتبار 20هزار میلیارد تومانی و هزارمیلیارد یارانه در نظر گرفته است که امیدواریم این هدفگذاری با برنامه ریزی های انجام شده اجرایی شود.

رحمانی در پایان افزایش صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه را از دیگر برنامه های مهم وزارت صنعت عنوان کرد و گفت:در حال حاضر حدود 2درصد ازسهم واردات بازارهای همسایه در اختیار ایران است که اگر این میزان به 4درصد افزایش یابد سهم ایران از بازار کشورهای همسایه به حدود 40میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که این اتفاق در بهبود وضعیت اقتصادی مردم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است در این نشست که نمایندگان مردم استان کرمانشاه نیز حضور داشتند به بیان دغدغه های واحدهای صنعتی استان پرداخته و خواستار راه اندازی واحدهای راکد ، بخشودگی جرایم معادن استان ، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع و... شدند.

وزیر صنعت معدن وتجارت نیز با تاکید بر احصا مشکلات صنایع استان از برنامه ریزی برای تدوین برنامه راهبردی همه جانبه برای توسعه استان خبرداد وگفت: با تهیه این برنامه و شناسایی مشکلات و پتانسیل های استان می توان اقدامات مناسبی برای بهبود وضعیت صنعت ، معدن وتجارت استان انجام داد.

انتهای پیام/